הזמר שלמה גרוניך סופג הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה בעקבות דבריו אמש בפסטיבל עין גב. כזכור, גרוניך אמר לקהל עם עלייתו לבמה: "אתם קהל נהדר, כולם כאן אשכנזים ששרים יפה ואין אפילו צ'חצ'ח אחד". הזמר אביב גפן כתב: "אין לי סימפטיה לגזענים".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "בפסטיבל עין גב שהוקדש לתוכנית ארבע אחרי הצהריים בגלצ, נאמרו דברים חמורים על ידי שלמה גרוניך שאותם אנו מגנים מכל וכל. מדובר בדברים משסעים ומקוממים שאין להם מקום והם אינם משקפים את רוח גלצ או את רוח התוכנית שמעלה על נס את היצירה העברית והישראלית לדורותיה". 

לאחר שגרוניך סיים את ההופעה עלתה מנחת האירוע, נסלי ברדה, לבמה ואמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזאת בדיוק הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים, אמן יקר ומוערך כמוך, שייכים לכולם".

בעקבות כך גרוניך עלה שוב לבמה והתנצל: "אני רוצה להתנצל בפני כולכם, לא הייתי צריך להגיד את זה, סליחה, להתראות".

בהמשך גרוניך התנצל גם בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "לאור פליטת הפה שהייתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו, אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".

באיגוד אמני ישראל הגיבו להתבטאות ומסרו: "מוסיקה מחברת בין עולמות, דתות, תרבויות, עדות ואנשים. אנו מסתייגים ומצרים על ההתבטאות של שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב, וטוב עשה שהתנצל עליה מיד. הכעס שחש הקהל הרחב מוצדק ומובן, אולם יש לזכור גם כי 'לטעות זו חולשה אנושית ולמחול זו מעלה אלוהית'. בתקופה בה אנו חיים התפקיד של האמנים בכלל והאמנים הותיקים בפרט הוא לנגן את יצירותיהם, לשיר את שיריהם לקהל ללא הבדל בין גזע דת ומין ולהנחיל לדור הצעיר את המסר שהמוסיקה היא גורם מאחד ולא מפלג".