הזמר והמלחין שלמה גרוניך התייחס הערב (רביעי) בראיון לחדשות 13 לסערה הציבורית שעורר בעקבות התבטאותו הגזענית בהופעה אתמול בפסטיבל עין גב, והתייחס למה שנחשף היום על ידי משפחתו - העובדה שהוא סובל מדמנציה.

"הדבר שהכי מפריע ומביך זה השכחה. אני שוכח מה אמרתי, אני שוכח מה אני הולך לעשות. אתמול בהופעה אני מנגן עם הנגנים, ואני אומר 'על הגיטרה...' ולא זוכר את השם של הנגן, ולפני רגע שיננתי אותו, ואנשים לא מבינים מה קורה לי. לפני שתי הופעות הייתה לי הופעה רעה מאוד, לא הצלחתי לנגן, לא זכרתי את המילים, והקהל הרגיש בזה. ההופעה שאחרי עפה וזרמה. בגלל זה אני מתבייש להודות במה שקורה לי, אני קצת לא שולט בזה גם. זה להודות בזקנה שאופפת אותי, ואני כל הזמן לא רוצה להודות בכך שאני מזדקן", תיאר גרוניך את התמודדותו עם המחלה.

בהמשך נשאל האם הוא מעוניין להמשך ולהופיע, והשיב: "ודאי, והדבר הזה שעלול לפגוע בהופעות שלי מפחיד אותי, מדכא אותי ומאיים עליי".

לבסוף התייחס לאמירותיו אמש והתנצל: "אני בוחר באהבה בכל דבר, זה לא אמירות סתם. אני נגד גזענות, כל דבר קטן כזה בחדשות אני מרגיש צורך לצאת להילחם, אז חשוב לי להגיד שאני מבקש סליחה מכולם, במיוחד ממי שנפגע. כל חיי שיתפתי פעולה עם כל העדות, אני אוהב את השוני בעדות".