הצלה של הרגע האחרון: אחרי שהשתתפות המשלחת הישראלית באירוויזיון נתקלה בקשיים והייתה צפויה להתבטל, היום (חמישי) המשבר הגיע לסופו. הסדרי האבטחה למשלחת הישראלית לאירוויזיון הושלמו, והזמר מיכאל בן דוד ייצג את ישראל בתחרות שתיערך בטורינו, איטליה בעוד כשבועיים. 

כזכור, לפני שבועיים הודיע תאגיד השידור המשלחת הישראלית ככל הנראה לא תשתתף בתחרות האירוויזיון הקרובה שתיערך בטורינו שבאיטליה, זאת בעקבות קשיי אבטחה הנובעים משביתת משרד החוץ, אשר נפתרו לבסוף היום.

"התאגיד מודה לשב"כ על מאמציו לפעול לפיתרון האבטחה על אף הקושי. אנחנו בטוחים שמיכאל בן דוד ייצג את ישראל בכבוד על במת המוסיקה הגדולה בעולם. אריוודרצ'י!", נמסר מתאגיד השידור. 

מוקדם יותר היום נודע לפי מידע שהגיע למערכת "מעריב אונליין" כי השתתפותה של ישראל בתחרות תאושר. הגורם מסר כי "יש עוד כמה קצוות פתוחים, מקווה שייסגר היום, אבל כרגע לא מאושר".

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר בתגובה: "מבלי להיכנס לפרטים בשל האחריות הביטחונית לשלומם של חברי המשלחת, נבהיר כי מצב העניינים מבחינת המשא ומתן והעיצומים במשרד החוץ בעינו עומד.

"הפעלת שב"כ כתחליף לפעילות התיאום של קציני הביטחון בשגרירות, תוך סיכון שעלול להיווצר לאינטרסים הישראלים בחו"ל בטווח הארוך, היא תעודת עניות למקבלי ההחלטות שלא השכילו להביא לסיומו של משבר שירות החוץ, המאיים על יכולתה של ישראל להתמודד בהצלחה עם האתגרים בזירה הבינלאומית".

תגובת השב"כ: "בסוף חודש פברואר התקבלה פניה בנוגע ליציאת משלחת לאירוויזיון. לאחר מספר רב של ניסיונות לתיאום סידורי האבטחה לקראת יציאת המשלחת, נמסר ע״י נציגי משרד החוץ כי לאור שביתת הוועד להם, שלא ניתן יהיה לקבל סיוע רשמי מהנציגות הישראלית בכל הקשור לטיפול בסידורי האבטחה הנוגעים למשלחת אל מול המקומיים".

"בהתאם לכך", נמסר עוד בהודעה, "ולאור היותה משלחת לאומית המייצגת את ישראל, הנחה היום ראש השב"כ את גורמי האבטחה לבחון אפשרויות אחרות שיאפשרו את יציאת המשלחת, ללא הסיוע של משרד החוץ, שנמצא תחת שביתה".