שנתיים וחצי. רק שנתיים וחצי עברו מהרגע שבו נחשפנו לראשונה ליסמין מועלם, שדפקה לנו על הראש עם פטיש ושמו "מסיבה", אחרי שהוציאה מספר סינגלים (לימים קיבלו את האהבה המגיעה להם), והפכה לשם הכי לוהט במוזיקה הישראלית. הכי קלאס באפס מאמץ, שנתיים לפני שכתבה את השיר הזה בעצמה: עם להיטים פשוטים-פשוטים ויפים-יפים, סטייל בערימות וכריזמה קיצונית – מועלם הפכה, אז באביב 2020, לקול של בני ה-20 ו-  שמחפשים משמעות, אהבה ובעיקר את עצמם.

פאסט פורוואד לקיץ 2022. יסמין מועלם עדיין הקול של אותו דור (שהזדקן ממש במעט), רק שהפעם היא אוחזת בבעל ובתינוקת חדשים. בקטנה כזה, מה שנקרא. אחרי חופשת לידה של כמה חודשים, שהגיעה לאחר ההיריון המפתיע (הפתיע את הקהל, לא יודעת מה לגביה) – אמש היא חזרה, מצוידת בלהקה המשובחת שלה, להופעה מטריפה בבארבי שכל כולה סאב טקסט אחד ויחיד: "חזרתי, ביצ'ס".

קשה לומר את זה בלי להישמע מתנשאת אבל יסמין מועלם התבגרה, ואין לזה כל קשר לתא המשפחתי שהקימה לה. הרי הייתי שם, באותה הופעה, גם כן בבארבי, במרץ 2021 – כשהיא באה לתת לאותו קהל שהרעיף עליה אהבה במשך שנת הקורונה את הופעת חייה, אבל מה אני אגיד לכם? אחרי ההופעה אמש, אפשר לומר שזו יסמין מועלם אחרת:

יסמין מועלם (צילום: מאי משה)
יסמין מועלם (צילום: מאי משה)

הלהיטים הגדולים התחדשו בעיבודים חדשים ומקוריים (כפיים ליעל זלינגר, המפיקה הצמודה והקלידנית המוכשרת);  הסט-ליסט המוכר הפך חכם יותר, בוגר יותר, וכבר לא נשען על הגימיקים הברורים (בואו נאמר ש"מסיבה" ממש לא היה ההיילייט של הערב); אפילו הסטייל השתנה, ומסגנון בועט, צבעוני ומיוחד – הפך לרגיל יותר, מאופק, כאילו מתריס: "באנו לפה בשביל המוזיקה, פיפל", ותראו מה זה – כשהאוטו-טיון נעלם והביטחון עולה, מה הפלא שמועלם נשמעה אתמול פשוט מדהים?

מה לא השתנה בכלל? הקהל. גם אז, לפני שנה וקצת, וגם אמש – הוא לא הוריד ממנה את העיניים. פיזית, אני יכולה להישבע: אחד-אחד בחלל הזה של הבארבי, מתחת לשנדליר, הם דקלמו כל מילה ב"אריה", קפצו כמו משוגעים ב"זה בדם שלי" (הלוואי שטדי נגוסה יתארח בכל הופעה בעולם הזה), התרגשו עד צמרמורת ב"מחילה", התלהבו מהביצוע ההיסטרי שלה ושל אקו (המדהימה!) ל"אור הירח" וחגגו כל דקה ב"מסיבה" שמועלם ניצחה עליה. רובם הגדול צעירים, זה ברור, אבל לעומת אמנים רבים שמתהדרים בקהל משכבות הגיל האלה – מועלם יכולה להיות רגועה, היא כל יכולה, וזה הרי ברור שהקהל הזה יגדל וימשיך איתה לאן שרק תגיד, שבוי בקסם המועלם.