הזמר לי בירן חובק בימים אלה את הסינגל הראשון מתוך מיני אלבום שייצא בקרוב, שזכה לשם "יותר חשוב מאתמול" המספק לנו הצצה, לפחות על פי הנראה בקליפ, למערכת היחסים המתוקה והאוהבת בינו לבין רעייתו הטרייה אליאנה תדהר. בירן שוחח עם איריס קול ב-103FM, ושיתף אותה בתהליך כתיבת השיר, במחשבותיו ובהגיגיו על אומנות ויצירה.

בפתח הריאיון התייחס בירן לסינגל החדש, והודה שהוא פשוט, ואותנטי. "בתור אמן אני שואף להיות כמה שיותר אמיתי, כנה, ואותנטי. להיות נאמן לעצמך למרות הדברים החיצוניים שיכולים להשפיע עליך, יש הרבה דברים חיצוניים שיכולים להשפיע עלינו, ודווקא היום חשוב להיות אותנטי".

כשנשאל האם הוא יכול להרשות לעצמו להיות אותנטי גם בנושאים אחרים כמו דעות פוליטיות הוא אמר שהוא קודם כל אמן, "תמיד הייתי אותנטי, וככל שעובר הזמן אני רוצה להעמיק את זה. זה קשור לעבודה עצמית רוחנית, למה שבוער בך ומוביל אותך", הודה בירן. "העם מחליט בסוף מי יישב על הכיסא, אין לנו פה שלטון מלכים", הוסיף.

בהמשך הדגיש שאותנטיות מובילה אותו ביצירתו ובעשייה האומנותית שלו, ואמר שמוזיקה זו אומנות שבאה לחבר אותך עם עצמך, ואחר כך בינך לבין אלוהים: "מי שמתעסק בזה יכול להבין - יש בשיר חלק שהוא אתה, וחלק שהוא עובר דרכך. יש שירים, נניח השיר הזה, שעושה לי התרוממות נפש. אני אומר לעצמי איך כתבתי את המילים האלה שעושות לי את ההתרגשות הזו. זה שמימי. מישהו יכול לשמוע שיר וזה ישנה לך את החיים".

אז איזה שיר הצליח לשנות את חייו של בירן? ''the long and winding road" של הביטלס. לדבריו, הוא הצליח לקבל תובנות עמוקות בזכות השיר הזה. "המילה תובנה, בשורש שלה, מגיעה מהמילה לבנות, וזה מתחבר למה שאמרתי על מוזיקה - היא מצליחה לבנות ולייצר מחנה משותף בין אנשים. הרי כשאני מופיע יש בקהל חלק שמאמין בדברים מסוימים, וחלק בדברים אחרים. זה לא מפריע להם להתחבר לאותו הדבר. לא פעם אני רואה אנשים יוצאים מההופעה שלי ומשהו משתנה בהם".

לסיום התייחס בירן לצילומי הקליפ החדש, ואמר: "הקליפ הזה הוא הקליפ הכי לא קליפי שיש. אין שם שום דבר מבוים. אני רציתי שמי שרואה את הקליפ הזה ירגיש שהוא נמצא ממש שם, איתנו".

עזרה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי