שדרה ניהולית חדשה לתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד: הוועד המנהל של התזמורת בחר פה אחד באלעד לוי לתפקיד המנהל האמנותי של התזמורת. המינוי החדש מתווסף לבחירתו של שלום לוטטי לתפקיד מנכ"ל התזמורת עם פרישתו של יעקב בן סימון.

אלעד לוי - כנר, מעבד ומפיק מוסיקלי מוערך – נחשף מילדותו למסורות המוזיקה הצפון אפריקנית כשלמד אצל המוזיקאים הידועים ישועה אזולאי ז״ל ומאיר אלעזר עטיה ז״ל.  בעברו היה לוי נגן ראשי בתזמורת האנדלוסית הישראלית – אשדוד, והיום עם מינויו למנהל האמנותי, הוא סוגר מעגל. במקביל מופיע אלעד לוי כסולן וכמוביל הרכבים ואנסמבלים לצדם של  גדולי השירה והמוסיקה האנדלוסית יהודים וערבים ברחבי העולם. 

לוי משמש גם יועץ אמנותי לפסטיבל Andalousies Atlantiques בעיר אסווירא – מרוקו, ומלמד בבתי ספר גבוהים למוזיקה:״מקאמאת - אקדמיה למוזיקה מהמזרח״, ״מזמור - מכללת גבעת וושינגטון״ ובית הספר למוזיקה ושקט. 

"החזון שלי כמנהל האמנותי, להעמיק את הקשר של התזמורת עם המסורת עליה היא מושתתת מתוך הבנה והערכה אמיתית לעושר התרבותי שקיים במוזיקה הצפון אפריקנית, ובמקביל לפעול כדי לקרב אליה קהלים שעדיין לא נחשפו לעושרה ולחבר אליה את התרבות הישראלית העכשווית גם מבחינה מוסיקלית וגם מבחינה ערכית"  אומר אלעד לוי.

שלום לוטטי מנכ"ל התזמורת שברקורד שלו ניהול מוסדות תרבות באשדוד, אומר עם כניסתו לתפקיד: "היעד המרכזי שלי הוא להמשיך ולקדם את המוסיקה האנדלוסית בארץ ובעולם, תוך שימת דגש על העמקת הקשר עם הקהילה. אני רואה חשיבות רבה גם ביצירת דיאלוג עם הדור הצעיר ובטיפוח  דור חדש של אמנים, מוסיקאים ופייטנים, כל זאת לצד הובלת התזמורת להישגים לאומיים ובינלאומיים בתחום המוסיקלי ביחד עם המנהל האמנותי אלעד לוי".

שלום לוטטי  (צילום: גנאדי לויטס)
שלום לוטטי (צילום: גנאדי לויטס)

מנימוקי הבחירה של חברי הוועד המנהל של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, פורטת יו"ר הוועד המנהל טלי סהרוני: "שמו של אלעד הולך לפניו כמומחה ובקיא בתחום המוסיקה האנדלוסית בארץ ובעולם. אין לנו ספק שתחת שרביטו האמנותי התזמורת תצעד להישגים אמנותיים ומוסיקליים, בהמשך לקונצרטים הנפלאים שהתזמורת קיימה ברומניה ובמרוקו".  

על מינויו של שלום לוטטי אמרה: "לוטטי הוא איש תרבות, חינוך וקהילה בכל רמ"ח אבריו, לאורך הקריירה המקצועית שלו בלטו כישוריו כמוביל וכמקדם פרויקטים משמעותיים בתרבות ובקהילה ואנו בטוחים שהוא ימשיך להצעיד את התזמורת ולהביאה להישגים נוספים".