זה רשמי: נועה קירל תהיה הנציגה של ישראל באירוויזיון 2023. לאחר שלפני כמעט חודש הוועדה לבחירת הנציג/ה הישראלית לאירוויזיון התכנסה לראשונה ובחרה בזמרת קירל לייצג את ישראל באירוויזיון 2023. תחילה נציגה של קירל הביעו הסכמה עקרונית, אך קירל בציבו תנאים בפני התאגיד ודרשו חופש אומנותי. כעת הנציגות של קירל היא סופית. 

יחסים מפוברקים? נועה קירל חוזרת לשמועות על הזוגיות היח"צנית עם מרגי

בראיון שהעניקה ל"מעריב אונליין" סיפרה קירל על הסיבה לעיכוב, מיום הבחירה בה עד האישור ממנה: "אני רוצה להיות בטוחה שאם שולחים אותי, ובחרו בי אני רוצה להביא את עצמי על הצד טוב ביותר ולקבל את החופש האמנותי לתת את השואו הכי טוב, ולכתוב את השיר הכי טוב. זאת לגמרי שליחות, ואני מקווה שאני אקבל את ההחלטה הנכונה".

אנחנו מאמינים בלברוא מציאות ולעשות מה שאנחנו רוצים.
"אני גם מאמינה. אני אפילו לא החלטתי אם כן או לא  ואתה מדבר איתי על הנאמבר ונהיה לי ישר כוכבים בראש. לא רואה משהו ספיציפי, אבל אם אני נכנסת לדבר הזה אז אני רואה את זה על הצד הטוב ביותר, מייצגת את המדינה שלי, וזה קשור גם לחופש האמנותי שיינתן לי".

אני זוכר את נטע ברזילי מספרת 'אני מדמיינת את עצמי עם ריסים ארוכות...'. יש לך כבר משהו בדמיון, רקדנים? פירוטכניקה?
"אני חושבת שזה מאוד ברור, כשאומרים את השם שלי ויש זה רקדנים, פירוטכניק, תאורה, טירוף ושואו. אז ברור שאני רוצה שזה יהיה ברמה הכי גבוהה שיש אבל אני רוצה לוודא שזה גם יהיה ככה".

כזכור, הבחירה נעשתה מתוך 78 זמרים וזמרות שהיו מועמדים מ-2019 ועד 2021 לזמר / זמרת / הרכב השנה במצעדים של גלגלצ וכאן ג׳.

אחרי שש שנים בהן משדר הזכייה הועבר במסגרת תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" בקשת 12, השנה, לראשונה, התוכנית "אקס פקטור" של הזכיינית המתחרה רשת 13 ששידרה את עונתה הרביעית, הפכה להיות זו שבמהלכה נבחר הנציג הישראלי לתחרות האירופית. כעת, אחרי תום שידור העונה האחרונה ובחירת הנציג לאירוויזיון, והתוצאה העגומה שהביא מיכאל בן דוד - תאגיד השידור החזיר את בחירת הנציג הישראלי לתחרות האירופית ל"כאן 11".