נועה קירל חשפה היום (רביעי) במסיבת עיתונאים מיוחדת כיצד קיבלה את הבשורה על כך שנבחרה לייצג את מדינת ישראל באירוויזיון הקרוב. "הייתי בביקור בוורשה, ובמהלך נסיעה במונית הודיעו לי שנבחרתי לייצג את ישראל", סיפרה, "ואז זה לא הפסיק - צעקתם לי ברחוב. מה שהיה מעורפל אצלי בבטן היה נכון".

עכשיו זה סופי: נועה קירל היא הנציגה הרשמית של ישראל לאירוויזיון
כדי לזכות באירוויזיון, אפילו נועה קירל תצטרך לעלות רמה | דעה
"יש הרבה מה להפסיד": המומחים מנתחים את הבחירה בנועה קירל לאירוויזיון
"בחירה מושלמת": מיכאל בן דוד בתגובה ראשונה לבחירה בנועה קירל לאירוויזיון

"כמו בכל מקום בעולם בו הופעתי, אם זה על מדי צה"ל ואם זה בבמות גדולות בעולם - תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה. אז גם היום, אני גאה מאוד לצאת למשימה הזו, שהיא משימה לאומית עבורי. יחד עם כל עם ישראל מאחוריי, אני יוצאת לדרך - בכדי להביא כבוד גדול למדינה", אמרה. "אני יוצאת לזה באמונה שלמה ובהחלטה מהלב", הוסיפה קירל, "תמיד הרגשתי גאווה לייצג את המדינה ואני גאה לייצג אותה!". בהמשך דבריה הודתה לוועדה שבחרה בה, ולכל המברכים והתומכים. "אני כבר מתחילה לעבוד, אז תחזיקו אצבעות ושיהיה בהצלחה!", אמרה.

מה היו התנאים שלך?
"אני מאמינה שבחרו בי מסיבה מסוימת, והיה לי חשוב להביא את מי שאני. זה בעיניי הדבר הכי בסיסי שיש. לא היה משא ומתן, הרגשתי גב, והרגשתי שמאמינים בי, כמו שאתם רואים אנחנו פה, כדי לייצג את המדינה הכי טוב שיש".

נועה קירל (צילום: אבשלום ששוני)
נועה קירל (צילום: אבשלום ששוני)

"מאז שהדבר הזה יצא החוצה, אנשים הביעו את דעתם ואמרו את דעתם, 'איזה כיף שאנחנו זוכים'. היו כאלה שאמרו 'אל תעשי את זה, אסור לך'. אני רגילה לשמוע הרבה דעות וזה מה שהרגשתי וזה מה שהלב שלי אמר", הוסיפה. קירל התייחסה לתרחיש בו סמוך למועד האירוויזיון יתקיים מבצע צבאי, או אירוע כלשהו שיטרוף את הקלפים בנושא היחס לישראל: "מועדת לזה שישאלו אותי על ישראל, ואני רואה בזה זכות לייצג את ישראל. אין לי ברירה".

סוגייה נוספת שעלתה במהלך מסיבת העיתונאים היא ההשפעה האפשרית של השתתפותה של קירל באירוויזיון - על הקריירה הבינלאומית עליה היא עובדת בימים אלה. "יש מיליון ואחת סיכונים, וזה באמת מפחיד כשחושבים על זה", הדגישה, "אני באה לעשות את הכי טוב שלי, את השיר הכי טוב ולתת את ההופעה הכי טובה".

"לשים את האגו בצד"

קירל הוסיפה: "כשההודעה הראשונה יצאה, קיבלתי המון תגובות של אנשים שונים מרחבי אירופה. הם מאוד ריגשו אותי וחיזקו את ההחלטה שלי. אני לא יודעת כמה אסתכל על המתמודדים האחרים, ואני לא רוצה להתחיל להילחץ ולהתבלבל". הזמרת ציינה כי לאחר קבלת ההודעה שאלה מדוע הודיעו על בחירתה בשלב כל כך מוקדם - ונאמר לה שהסיבה לכך היא הלו"ז השוטף שלה. "מדובר בתהליך כיפי ומצפה לי תהליך מדהים".

"גם כשקיבלתי את ההחלטה לייצג את ישראל באירוויזיון, הייתי צריכה לשים את האגו בצד. זו תחרות וסיטואציה של לעמוד מול אנשים", ציינה, "אז שמתי את האגו, את החששות ואת הסיכונים בצד. גם כשאני מוציאה שיר - אני לא יודעת אם הוא יתפוס או לא, אבל אם לא אקח את הסיכון - מעולם לא אדע". 

איך תתמודדי עם העובדה שהשירה באירוויזיון היא בלייב, ואת שרה עם הרבה פלייבק?
"אני עובדת על זה כבר תקופה ארוכה לקראת ההופעה בפארק הירקון, רצה על הליכון ושרה".

יהיה משדר לבחירת השיר?
"עדיין מוקדם לדבר על זה".

את מפחדת מתגובות אנטישמיות?
"להיפך, אני רוצה שיראיינו אותי על ישראל ועל המצב. אני רוצה להראות צד אחד של המדינה".

קירל התייחסה לסוגייה נוספת שעלתה בהקשר לייצוג ישראל באירוויזיון - והוא התגובות שתקבל במידה ולא תדורג במקום גבוה. "ברור שיש חשש, זה מפחיד תמיד ופוליטיקה מעורבת בזה. זה מפחיד ויש דברים שלא תלויים בי, זה משהו שיכול לקרות. מיום הראשון בקריירה אני לוקחת סיכונים, זה חלק מהקריירה, אני מסתכלת על הצדדים החיוביים. אני שמה את הפחד בצד ומסתכלת על זה שאני מייצגת את המדינה שלי ועומדת על במה כל כך גדולה".

נועה קירל (צילום: אבשלום ששוני)
נועה קירל (צילום: אבשלום ששוני)

הזמרת נשאלה האם היא מרגישה שדחקו אותה לפינה, והשיבה: "לא משנה מה אני אעשה - אם אגיד שכן אייצג את ישראל אז יהיו תגובות שליליות ואם לא אז יהיו תגובות שליליות. זה לא מובן מאילו שמאמינים בי וסומכים עליי. לא ראיתי בזה דחיקה לפינה, אלא רואה בזה זכות. אני צריכה אני צריכה פחות להתרכז במה אומרים ומה יגידו". 

את הולכת להפסיד שני מיליון שקלים
"אני לא מתרכזת בפן הכלכלי ואני לא חושבת על זה שאני צריכה להוציא כסף מהכיס שלי".

נועה קירל בת ה-12 חלמה שהיא תייצג את ישראל באירוויזיון?
"לא וכן. לא, כי אף אחד לא יכול לדמיין דבר כזה. כן, כי זה משהו שאני מדמיינת - לעמוד על במות גדולות - אבל לא בהכרח על זו של האירוויזיון. כשנכנסתי לכאן וראיתי את השלט של 'כאן' ושל האירוויזיון, הבנתי כזה זה גדול וכמה זה לא מובן מאילו".