צביקה פיק, מגדולי זמרי ומלחיני הפופ בישראל, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 72. פיק נמצא הבוקר בביתו ברמת השרון ללא רוח חיים. פיק הותיר אחריו שלושה ילדים מנישואיו הראשונים למירית שם אור: שרונה ודניאלה, שהלכו בעקבותיו לקריירה מוזיקלית, ובנלי - רופא, ושני ילדים ממערכת היחסים הארוכה שניהל עם שירה מנור.

פיק חתום כמלחין וכמבצע על עשרות להיטים, הוציא אלבומים רבים וכיכב גם בטלוויזיה. בשנים האחרונות מצבו הבריאותי הידרדר לאחר אירוע מוחי שעבר בשנת 2018.

פיק נולד בעיר ורוצלב שבפולין בשם הנריק פיק, בנם של בוריס ופאולינה פיק, ובגיל חמש עלה לישראל. בנעוריו למד לנגן בפסנתר, הושפע מלהקות הרוק הגדולות של שנות ה-60 והחל לנגן בלהקות קצב שונות.

בשנת 1971 ביצע פיק את הפריצה הגדולה כשכיכב בגרסה הישראלית למחזמר "שיער", ומשם הפך לאחד מכוכבי הפופ הגדולים בישראל. פיק הלחין את הרוב המוחלט של שיריו, כאשר לרוב עבד עם אשתו לשעבר, מירית שם אור, ככוכתבת טקסטים.

בין להיטיו הגדולים: "מעלה מעלה", "מרי לו", "נאסף תשרי", "מסיבת יום שישי", "אני אוהב אותך לאה", "אין מדינה לאהבה", "לא אני הוא האיש", וכן שירים שהלחין לאחרים כגון "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה בסרט "שלאגר".

בשנות ה-80 דעך פיק והאלבומים שהוציא בעשור זה לא הצליחו. שנות ה-90 נחשבו לשנות ה"קאמבק" שלו, כאשר חזר לתודעה הציבורית. בתחילת עשור זה חבר פיק במפתיע ללהקת הרוק נושאי המגבעת לסיבוב הופעות משותף, וב-1998 הלחין עבור דנה אינטרנשיונל את השיר "דיווה" עמו זכתה באירוויזיון שנערך בברמינגהאם.

לאחר הזכייה באירוויזיון ניצל פיק את המומנטום והמשיך להוציא שירים מצליחים ולהלחין להיטים עבור אמנים אחרים, כגון "לילה סתווי" שהלחין עבור מאיה בוסקילה. בתחילת שנות ה-2000 הפך גם לכוכב טלוויזיה, תחילה כשופט ב"כוכב נולד" ולאחר מכן גם בתוכנית ריאליטי על חייו, "המאסטרו".

בשנת 2018, במהלך טיסה מווינה חזרה ארצה בערב יום העצמאות, עבר פיק אירוע מוחי בעקבותיו נאלץ לעבור תקופת שיקום ארוכה וללמוד מחדש לדבר עברית. מסיבה זו בשנים האחרונות לא הרבה להופיע, אך הספיק להשתתף כאמן אורח בפסטיגל ב-2019, ולאחרונה אף שודר בטלוויזיה ערב מחווה לכבודו.