איפה אתם הייתם כשסטטיק ובן אל הודיעו על פרידה? ה-25 לאוגוסט 2022 הוא יום אבל לפופ הישראלי. הצמד שהוביל בגאון את המוזיקה הפופולרית בישראל, סטטיק ובן אל, הודיע על פיצול כוחות.

קשה להפריז בהשפעתם של סטטיק ובן אל על הפופ הישראלי של הרגע. בשירם "סלסולים" הם חזו את המקום אליו התקדמה מוזיקת הפופ בישראל בשנים האחרונות. "כי מה שמדבר אל הישראלים זה באס עם סלסולים" שרים השניים, ואכן הם היו מהמוזיקאים שמחקו סופית את ההפרדה הישנה בין מוזיקה מזרחית או ים-תיכונית, מוזיקה "ישראלית" ופופ. המוזיקה של השניים הכניסה את כל המרכיבים לאותו בלנדר ויצרה את הפסקול הישראלי החדש. באס עם סלסולים.

החל מ-#דוביגל ועד הקריירה מעבר לים ושלל שיתופי הפעולה עם מוזיקאים ישראלים ובינלאומיים, נראה שבשבע שנות פעילותם היו לסטטיק ובן אל יותר להיטים, הישגים וציוני דרך, ממה שיש לאמנים מובילים אחרים לאורך כל חייהם המקצועיים. אם היה נדמה שהפירוק של "היי פייב" היה יום עצוב לפופ הישראלי, נראה שבשנה הבאה אפשר להכריז על יום צום.

לאורך השנים, השניים שמרו תמיד על וייב חיובי במוזיקה שלהם, עם מסרים על אהבה, כיף ואופטימיות כמו "אין לי סיבה לכעוס אז אני צוחק הרבה", וזה הרגיש שהם עשו את זה באפס מאמץ. אפילו כשהראפר רון נשר בנה קריירה מלהתנגח בהם, העקיצה הפומבית היחידה שהם זרקו לעברו הייתה סרטון עם ביצה שלא זזה (וכמובן תביעה בבית המשפט). מנגד נראה כי חייהם האישיים של השניים נראו קצת פחות בוהקים, מהסכסוך של תבורי הבן עם תבורי האב, דרך תותחי הרפש שהשליכה מאיה ג'ריס לעברו של סטטיק, ועד המילים הקשות של תבורי הבן על תבורי הנכד.

"אנחנו מרגישים שהגענו למיצוי מוזיקלי של הפרויקט ובא לנו כל אחד בנפרד לחקור את עצמו ולהביא לכם מוזיקה חדשה ופורצת גבולות, ממש כמו שעשינו לפני שבע שנים", טען סטטיק באותו פוסט גורלי שהרעיד את אדמת הפופ הבוקר. אך נראה כי לא מדובר רק ב"מיצוי מוזיקלי" כי אי אפשר לנתק את הסערות האישיות שעברו השניים, מהפרידה עצמה. זה קצת חבל, שהחיים ניצחו את המוזיקה.

הימים האחרונים והשערוריות שעטפו את חייהם, השמועות על מחלוקות פנימיות ובסופו של דבר הרמקול שקרס בהופעתם אמש ופצע קל שתי ילדות, כאילו סימנו את הסוף המתקרב. 

ובכל זאת: תודו, זה בום!