טקס פרסי הקליפים של MTV, ה-VMA, נערך הלילה (שני) בפרודנשל סנטר שבניוארק, ניו ג'רזי, בהנחייתם של אל אל קול ג'יי, ג'ק הארלו וניקי מינאז'. בפרס קליפ השנה הנחשק זכתה טיילור סוויפט על גרסתו המקוצרת של הקליפ לשיר "All Too Well", בו מככבת סיידי סינק מהסדרה "דברים מוזרים". הזמרת שברה בזכייתה שני שיאים: היא האמן הראשון שזוכה בפרס קליפ השנה בפעם השלישית, וגם הראשונה לזכות בו על קליפ שהיא ביימה. בנוסף זכתה סוויפט גם בפרס על הגרסה המלאה של הקליפ, וכן בפרס הבימוי עליו.

האקס של סוויפט, הארי סטיילס, זכה בפרס אלבום השנה על "Harry's House", וכן בפרס הפופ הטוב ביותר על "As It Was". בפרס להקת השנה זכתה BTS. פרס אמן השנה הוענק לבאד באני ובפרס האמן החדש הטוב ביותר זכתה דאב קמרון.

הרד הוט צ'ילי פפרס קיבלו את פרס האייקון העולמי והופיעו עם השירים "Black Summer" ו-"Can't Stop". מינאז', שגם הופיעה על הבמה, קיבלה את פרס מפעל החיים על שם מייקל ג'קסון.

הופעה נוספת ומפתיעה שנרשמה בטקס, הייתה של השחקן ג'וני דפ, כמעט שלושה חודשים לאחר ניצחונו במשפט נגד גרושתו אמבר הרד. השחקן בן ה-59, שהתלוצץ בפני הקהל מחוץ למרכז בו נערך הטקס ואמר שהוא "צריך את העבודה", הופיע מאוחר יותר בשידור וציין כי הוא  "זמין לימי הולדת, בר-מצוות, בת-מצוות, חתונות, ועוד.