נדב מנוחין ('וואלה') שוחח עם איריס קול על סיכום השנה העברית שערך במוזיקה הישראלית. אז מי כבשה את המקום הראשון? מהי סדרת המוזיקה האהובה ביותר? וכיצד הנשים כבשו את המצעדים השנה?

במקום הראשון הוא בחר את השיר "ליבינג דה דרים" של נונו. "היא תופעה מדהימה, אולי התופעה של השנה. דמות כל כך מוזרה ומיוחדת ומצחיקה. בעצם אנחנו מדברים פה על האלטר אגו של נעמי אהרוני-גל, שהיא כותבת את השירים בשפה מאוד מצחיקה שמשלבת שפת רשת וסלנג, ומגיעה לכל מיני צירופים נורא מצחיקים, ובעצם גם קצת מרגשת ובעיקר מאוד מפתיעה, כל פעם מפתיעה אותנו", אמר.

לדבריו, "יש נטייה להגיד שזו עוד דמות, עוד אלטר אגו, אנחנו מכירים את שפיטה ואת דודו פארוק או כל מיני דמויות אחרות שהן פארודיות, אבל נונו היא לא פארודיה. היא דמות מאוד אותנטית, מאוד נוגעת ללב. אני לא מרגיש שהיא צוחקת על איזה פלח באוכלוסייה או על איזו דמות מוזיקלית".

מנוחין המשיך בסיכום השנה, ואמר: "במקום השני שלנו נמצא 'לך לישון' של אנה זק. היא ממשיכה שורה ארוכה של זמרות פופ. זאת שנה שאנחנו מרגישים שהפופ תפס נפח עצום ברשימת ההשמעה שלנו, ושנה גם מאוד מאוד נשית עם המון כוכבות גדולות".

עוד אמר: "מול הפופ שאנחנו מדברים על זה שממש הציף את הכול, אז אנחנו רואים התבססות והתמקצעות והצלחה ענקית של קהילת ההיפ הופ של הראפרים. הדבר הזה כולל במיוחד את טונה שהייתה לו שנה מדהימה. אנחנו ראינו את הדבר הזה למשל בהופעה שהייתה בהיכל מנורה לפני כמה שבועות, שכל האומנים הגדולים של ההיפ הופ הישראלי מול אצטדיון שלם. מול זה אנחנו רואים גם ששיר השנה כמעט בכל המצעדים זה 'סתלבט בקיבוץ' של פול טראנק וג'מבו ג'יי".


לטענתו, "מול ההצלחה הגדולה של הפופ, אנשים מחפשים אולי מילים קצת יותר שנונות, אולי איזה משהו טיפה יותר מתוחכם והדבר הזה משתקף בבחירה של השיר הזה לשיר השנה".

לדברי מנוחין, "מה ששפחות הצליח במצעדים זה את המוזיקה המזרחית. אני לא ממהר לצאת בהצהרות אלה בכל זאת כוכבי ענק כמו אייל גולן, עומר אדם, עדן חסון, איתי לוי, אבל השנה במצעדים אנחנו רואים שהם לא כל כך הצליחו וזה גם מעניין".