השחקנית והמוזיקאית לירז צ'רכי, נפגשה עם מוזיקאיות ומוזיקאים שהגיעו מאיראן לאיסטנבול כדי לשיר וליצור יחד. האמנית הגיעה לאולפן של רבקה מיכאלי ב-103FM וסיפרה על המפגש המרגש: "אני לא מאמינה שזה הצליח כי זה היה חלום חיי להגיע לאיראן וזה לא מתאפשר. באלבום הקודם הקלטנו עם האנשים האלה דרך הסושיאל מדיה וזה היה מדהים כי היה אולפן באיראן והיה אולפן פה בישראל".

לדבריה, "הצעד הבא היה באמת לראות אותן, לעבוד איתן, לחבק אותן וליצור איתן פיזית. שהן יבוא עם כלי הנגינה המטורפים שלהם ושנעשה את זה עם הלהקה הישראלית שלי, אני והן - זה המבצע. המנהל לי אמר לי 'את לא נורמלית' אבל שניה אחרי יצאנו למשימה להביא אותן. חלקן עפו על זה וחלקו לא, וחלק מאוד רצו וחלק חזרו בהן - אפילו יום לפני מישהי החליטה שזה גדול עלייה. שכזה יצא וזה מתנגן עכשיו בטור חדש אני אפילו לא מאמינה שזה קרה".

בימים אלו מתרחש מרד הנשים הגדול באיראן הקורא להפיל את שלטון המכהן שדורש מכל הנשים ללבוש חיג'אב ומונע מהן זכויות בסיסיות נוספות. "אני על בסיס יומי בקשר איתן", סיפרה, והוסיפה: "אני חושבת שמרכז היצירה שלי הגיע מן הסתם מהבית. במיוחד בימים הלא פשוטים האלה, זה הגיע מהבית, מהסבתות שלי שהיו נשים איראניות טובות, מושתקות באיזשהו אופן. כשגיליתי שמאז המהפכה נשים לא יכולות לשיר, התחלתי לכתוב את המוזיקה איתן, בשבילן. והאלבום הזה הוא אלבום מחאה כמו שאר האלבומים שלי עם טקסטים שמחפשים את החופש הנשי".

עזרה בהכנת הכתבה: נויה חסון