להקת סוויד, אחת ממייסדות הבריטפופ של שנות ה-90, תופיע בישראל בקיץ הקרוב, בפעם השביעית. ההופעה תיערך ב-15 ביוני בהיכל מנורה מבטחים.

סוויד מגיעים אלינו במסגרת מסע ההופעות העולמי שלהם לאלבומם החדש שיצא בספטמבר האחרון ונכנס היישר למקום השני במצעד הבילבורד הבריטי. האלבום  AUTOFICTION זוכה לביקורות מהללות בכל העולם, וגם בישראל מנוגן כמעט בכל תחנות הרדיו.

על האלבום, מספרים חברי הלהקה, שרצו להנציח בו את האנרגיה שיש להם עם הקהל בהופעות. "זהו האלבום הפאנק ביותר שלנו, בלי רוח וצילצולים, רק חמישה אנשים בחדר, עם כל הגליצ'ים והתקלות, חשופים".

ללהקה יש יחסים ותיקים וחמים עם הקהל הישראלי החל מהביקור הראשון שלהם אצלנו בשנות ה-90 ועד היום הלהיטים שלהם מכל הזמנים מתנגנים בתחנות הרדיו המקומיות.

במופע יבוצעו גם להיטיה המוכרים של הלהקה: "She's in Fashion”, “Everything Will Flow" ,"Animal Nitrate" ,"Film, Star" ,"The Beautiful Ones".

סוויד נוסדה ב-1989 על ידי הבסיסט מאט אוסמן, הסולן ברט אנדרסון ובת-זוגו ג'סטין פרישמן שניגנה בגיטרת קצב (ולימים הקימה את אלסטיקה). השלושה פרסמו מודעה במגזין המוזיקה NME בחיפוש אחר גיטריסט נוסף, וכך מצאו את ברנרד באטלר שהצטרף כנגן הגיטרה המוביל. עד היום הוציאה הלהקה 9 אלבומי אולפן. בין להיטיהם הגדולים נמנים "Trash", "Saturday Night", "Beautiful Ones", "The Wild One", "So Young", "Metal Mickey", "She's In Fashion", "Everything Will Flow" ,"Stay Together" ועוד רבים וטובים.