ריטה אספניול: הזמרת המצליחה הוציאת את השיר החדש "Bailador" (רקדן) - סינגל שני מתוך האלבום Duende של ריטה ו-ELK. השיר משלב שני סגנונות מוסיקליים; לטיני-ספרדי ו-Disco Slow .שתי השפות, אנגלית וספרדית, חוברות ביחד לשפה אחת של שמחה, של ריקוד. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה על השיר ושיתוף הפעולה.

חיה לה מיום ליום: ריטה חוגגת 60 ומעבירה שיעור בנשיות

"האלבום הזה, שבינתיים היום יצא רק הסינגל השני ממנו, זו עבודה משותפת עם איל ליאון קצב, המופלא, המהמם, המוכשר. החלטנו שאנחנו כותבים, מלחינים, עושים הכול יחד. זה נבע מתוך חופש יצירתי מוחלט, שאין לו שום חוקים, אלא רק מתשוקה ושמחת חיים", סיפרה ריטה. "יש בזה משהו סקסי. אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה, יצירה והופעות, אם אני לא כל פעם אקפוץ לתוך צבעים אחרים, לשחק בעולם המוזיקלי הזה, אז חבל, זה עולם ומלואו".

עוד ציינה הזמרת כי "כשזה בא אמיתי מהנשמה, לא ללכת לפי צו השעה, אלא כשזה יוצא ממש טבעי ומבעבע ונובע מתוך עצמך ומתוך העולם הפנימי, איל ואני מגיעים כל אחד מבית ורקע, התערבבנו במשך השנים בתוך כל כך הרבה סגנונות מוזיקה ותרבויות. אנחנו מביאים גם את האותנטיות וכן, זה הזמן".

כאשר נשאלה בכמה שפות היא שרה, הודתה ריטה: "צרפתית, ספרדית, איטלקית, פרסית, אנגלית. לא את כל השפות אני דוברת, אבל מה שאנחנו עשינו זה שידענו מה אנחנו רוצים לומר בכל שיר, ביקשנו מאנשים כותבים ואמרנו 'אנחנו רוצים שיהיו כאלו וכאלו משפטים'".

הקול שלך מעוצב אחרת הפעם

"פחות קלאסי, פחות מסודר למרות שאי אפשר לקרוא לי 'מסודר'. הכול שונה, אם תשמעי את השיר שבעיקרו באיטלקית כשיצא, זה ממש מרגיש כמו מתוך סרט. כל שיר נלקח למקום אחר. בהתחלה היינו עושים את זה בג'יבריש, אחר כך החלטנו לאן הג'יבריש הולך, לצרפתית, ספרדי, איטלקית, ערבית".

לסיום, חשפה ריטה: "אנחנו כיוונו אותו קודם כל ללב, זה אלבום מסיבה. אנשים ששמעו את האלבום, הם אומרים שיש בזה משהו מאוד חדש. משהו שלא נשמע. אני לא יודעת, אני לא יכולה להתיימר ולהגיד שאני מכוונת את זה לחו"ל, אבל כן הייתי רוצה, בגלל שהוא מחזיק בתוכו הרבה שפות והמילים סביב שמחה, תשוקה, יש בזה משהו שמאחד את כל הדברים בתוכו".

עזרה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM