בחודש ספטמבר האחרון, אחרי עשור של סכסוך ונתק, הגיעה הסולחה הגדולה בין קובי שמעוני, הלוא הוא סאבלימינל, לשותפו בעבר יואב אליאסי – הצל. אליאסי חשף באינסטגרם כי הוא וסאבלימינל נפגשו, לאחר שפרסם סרטון בו קרא לשמעוני לשים את העבר מאחור. מאז השניים כבר ערכו מסיבת עיתונאים משותפת וחזרו לעבוד יחד. השניים יערכו שתי הופעות משותפות בסוף חודש ינואר הקרוב.

צמד הראפרים שבו לשתף פעולה , ויצאו בסיבוב הופעות שזכה לאהדה רבה מהציבור. השניים נחשבים לחלוצי ההיפ-הופ הישראלי, ועומדים מאחורי להיטים גדולים כמו "פרחים בקנה", "חי מיום ליום", "טורו", "אני יכול", "ילד רחוב" ורבים אחרים.

באירוח מיוחד בתוכניתו של דידי הררי ב-103FM, שבו צמד הראפרים לאולפן, וסיפרו על הדרך הארוכה שעברו יחד. "אני וקובי לא היינו חברים, היינו אחים על אמת. לא משנה מה קורה בעולם היה לנו אחד את השני", סיפר הצל. "אנחנו במקום מאוד חשוב היום, אני רואה בזה שליחות", הגיב סאבלימינל.

סאבלימינל והצל - האיחוד (צילום: אבשלום ששוני)

כשהצל נשאל האם הוא עושה הפרדה בין היישות הפוליטית שהוא, לבין המוזיקה שהוא עושה, השיב כי המוזיקה שלו היא פוליטית: "אני אותו בן אדם, אני לא משנה את מי שאני בגלל איפה שאני נמצא. מי שרוצה לקבל אותי שיקבל ומי שלא לא". סאבלימינל הוסיף: "מה שחשוב זה שנהיה אותנטיים. אם לא נתייחס לפוליטיקה זה יהיה קצת הזוי, כמו ללכת לאיבוד".

שאלה נוספת שעלתה במהלך הראיון היא איך נולד ההיפ-הופ הישראלי. סאבלימינל השיב: "זה הסאונד האמיתי, המסרים האמיתיים, האנשים שבאים איתך למען המטרה - שם זה נולד האור מציון. אנחנו באנו ממקומות קשוחים, וכשצריך אנחנו יודעים להיות קשוחים. אנחנו רוצים לחיות טוב ולגדל את המשפחה שלנו בטוב, ולפעמים צריך להפשיל שרוולים ולחשוף שניים".

הצל מיהר להתייחס לדברים, ואמר: "אני מסכן את החיים שלי וניסו להשתיק אותי בדרכים לא דרכים, אני לא אתן לילדים שלי להיות השעיר לעזאזל ואם צריך אני אשקיע את כול כולי עד הסוף".