היוצרים מיכאל מושונוב ועומר ג'ו נוה, התחברו לדואט חדש הנושא את השם "קריסטלים", ויחד איתו השיקו בשבוע שעבר את סינגל הבכורה שלהם "סוף טוב", עליו הם סיפרו לאיריס קול ב-103FM.

עומר ומיכאל הכירו בתיכון, חיבור מיידי שהוביל לחברות של שנים וקילומטראז' מטורף של שיחות על מוזיקה ומשחקי ביטים, וורסים, הקלטות וחוויות משותפות. לפני כשנתיים פגישה מקרית (או שלא) החזירה אותם בזמן לחברות ההיא, לשעות של יצירה משותפת ושיחות על מוזיקה ועל החיים, לתהליך של קְרִיסְטָלִיזַצְיָה.

קריסטלים משלב את העולמות והניסיון המוזיקלי של כל אחד מהם, עומר שמגיע  מעולמות הרוק והאלקטרו עם עולמות הביטים והחריזה של מיכאל. ביחד הם יצרו שפה חדשה וסאונד מרתק- DPPH (דרים-פופ-פוסט-היפ הופ). הם מצהירים כי לא יהיה כאן ניים דרפוניג של השפעות מוזיקליות, אבל כאן יש כאן פלייליסט שערכו מיכאל ועומר והוא מורכב מהאהבות המשותפות שלהם וההיתוך המוזיקלי-נפשי ביניהם- האזנה מעולה.

 "סוף טוב' מדבר על תחושת חוסר הוודאות בחיים, איזה סוף יהיה לדברים שאנחנו מתחילים? האם הוא יהיה סוף טוב? תמיד יש מאבק פנימי בין תחושת הספק לבין הידיעה שאנחנו בכיוון הנכון. הגיבור של השיר מבקש להתחיל מהסוף, הוא לא פוחד להיפגע ורוצה לחיות מחוץ לחוסר הוודאות והספק. בשיחה עם קול סיפרו השניים על החיבור.

כמה קריסטלים יש לך בבית ג'ו?
עומר: "להערכתי בסביבות המאה. בפעם הראשונה שנחשפתי לזה זה היה מוידאו ביוטיוב, הייתי באותו הזמן בביקור בארץ. נזכרתי שלאמא שלי יש קריסטלים בבית. ראיתי את הוידאו ואמרו לשים את הקריסטלים על הגוף, הבאתי כמה קריסטלים, שמתי אותם עליי, הרגשתי זרמים בגוף. אנרגיות. מאז זה מעין אובססיה שלי".

מיכאל :"אני ועומר מכירים לפני המון המון זמן. היינו יחד בתיכון, והיה לנו מין חברות שהיא כמו שעומר אמר, דיברנו על זה, היא נולדה מתוך אהבה משותפת לפנטזיה, מוזיקה, לעולמות שכיף לבקר בהם. פגישה מחודשת אחרי הרבה שנים גרמה לנו להתאחד יחד לאלבום ולהרכב החדש הזה. אנחנו צמד, ממש להקה. לייצר שירים שיש להם ריפוי קודם כל עצמי וגם ככה להעביר את התדרים המיוחדים שיש בקריסטלים. כל קריסטל יש לו תדר אחר, צבע אחר, הוא משוייך לצ'אקרה אחרת וככה גם השירים שלנו".

עומר: "באותה תקופה שנפגשנו עברתי משבר בחיים שלי, מאוד גדול. הפגישה המחודשת עם מיכאל, אדם שהיה נוכח באיזשהו אופן בחיים שלי, פתאום החיבור מחדש, דבר ראשון היה חברי, בכלל לא הלכנו למקום המוזיקה. הציל אותי, חבר טוב שנמצא שם בשבילך. מתוך זה נולדה המוזיקה".

מיכאל: "זה לגמרי נכון שזה ציטוט של עומר אבל זה לגמרי הדדי. זאת הייתה תקופה באמת מאתגרת. עבדנו על האלבום הזה ברוב התקופה של הקורונה. היינו בחוסר וודאות".

על השיר "סוף טוב" סיפר מיכאל: "יוצאת השאלה של מה זה סוף טוב ומה זה סוף רע. כולנו פה יש לנו זמן קצוב. הזמן הקצוב הזה, כשמתעמתים איתו, הוא גורם לך לשאול הרבה שאלות על המסע. יש דברים שנגמרים ולפעמים לא בצורה הכי טובה, אבל יכול להיות שבתוך כל זה היה שווה לחוות אותם. בשיר יש גם הרבה אמונה, שגם אם אין סוף הכי טוב, יש סוף מסויים".

עומר: "גם חשוב להזכיר שכותרת השיר היא באמת סוף טוב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm