הזמר יזהר כהן, הישראלי הראשון שזכה אי פעם באירוויזיון (1978), שוחח אתמול (רביעי) עם איריס קול ב-103FM ושיתף בגילוי לב את הפרטים אודות ההתרסקות שחווה אחרי התחרות, חוויותיו מצילום הפרסומת החדשה של YES לקראת האירוויזיון הקרוב, והחלטתו לסגור את חנות התכשיטים ולהתמקד בפרויקט חדש.

איריס: "אתה מחזיק את אחד הקולות היפים שיש כאן עם שירים פשוט יפהפיים. אנו נפגשים כאן גם כדי לספר שיצאה פרסומת מההמת של "יס", שבעצם מלחיצה קצת את נועה קילר לפני האירוויזיון. אני צוחקת. שם אפשר לראות את דנה אינטרנשיונל, אותך, את קובי מרימי ושרהלה שרון. דובר רבות על החוויה שלך של האירוויזיון והיא לא הייתה פשוטה כי חווית נפילה אחרי הזכייה".

כהן: "אנחנו נותנים לנועה חיזוק. בתקופתי ל-70 אחוז מהזוכים היה משבר אחרי זה, בדרך כלל זה קורה להצלחות מטאוריות שנוצרות בדקות, כשלא מוכנים ולא יודעים. זה היה מטורף לחלוטין כי אז זה היה כל העולם".

בנוגע לפרסומת, סיפר: "טסנו לרומניה, חברת יס וחברת ההפקה היו פשוט פנטנסיים. מאוד מקצועיים, אירוח למופת, הרגשנו נפלא. אני פעם ראשונה במזרח אירופה. לא טסתי מספר שנים".

איריס: כמה שנים לא טסת?

כהן: "30 שנה. טיסה ראשונה הייתה בדיוק חודשיים לפני הקורונה, אבל הפרסומת שיוצאת הלילה פשוט יצאה פרק זמן די ארוך לפני האירוויזיון בגלל היס פלוס פייבר".

איריס: רצית לחזור אחורה. אנשים חולמים על הצלחות גדולות, פנומנליות, בינלאומיות, ואחרי זה מדווחים על נפילות גדולות ומשמעותיות. אדם לא יכול לשאת גודל כזה של הצלחה, או שמדובר רק באנשים שהם רגישים במיוחד?"

כהן: " זה לא טבעי שאתה בונה את עצמך מאז שנולדת ונבנית במשך המון שנים, ופתאום בשלוש דקות עולמך מתהפך. הכל משתנה ברגע".

איריס: "אבל זה לא מה שרצית?"

כהן: "נכון, אבל השאיפה היא לאורך כל הדרך. מבחינה מקצועית הייתי מאוד מוכן, אבל מבחינה נפשית אנו מקבלים בום על קולי, במיוחד כשמדובר בזכייה ראשונה. את זוכרת את רעידת האדמה שהייתה. השינוי הדרסטי. האמן עצמו חייב שתהיה לו סוג של רחם של הגנה, אבל הוא נזרק לעבודה מטורפת. אחרי הזכייה הייתי בשלוש מדינות ביום במשך חודשים. אתה מתחיל להתנתק מעצמך. החוכמה היא לקום מחדש. פגשתי אמנים צעירים שחוו לראשונה את ההתחלה של המכה הנפשית, ראיתי אותם במצבים מאוד קשים. הקהל לאר כל כך יודע מזה כי הוא סופר את השיאים".

איריס: "יש לך גם פרויקט חדש משלך".

כהן: "כולם שואלים אותי איך סגרתי את חנות התכשיטים שלי. עשר השנים הללו היו חוויה ענקית, אני ממשיך עם התכשיטים בצורה אחרת, אך ידעתי שאני רוצה לעשות עוד כמה דברים ואני לא ילד. אני לקראת סוף הכתיבה של מופע שבעים שבעים, שיאחד את כל הסיפור שלי מהסתכלות חדשה. אני הולך להצחיק את הקהל ולשיר את כל שיריי הגדולים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm