גדלנו על השירים של הזמרת הזו, והם הולכים איתנו עד היום - אין ספק שעפרה חזה היא אחת הזמרות הישראליות הגדולות שהיו. אבל מה מקומה בדירוג העולמי?

מגזין המוזיקה הנחשב "רולינג סטון" פירסם היום את דירוג 200 הזמרים/ות הגדולים/ות בכל הזמנים, ועפרה חזה, הזמרת שלנו, הגיעה למקום ה-186 המכובד, ואף קיבלה מהמגזין את התואר "מדונה של המזרח התיכון".

בזאת, עקפה עפרה בדירוג בין היתר את בילי אייליש (מקום 198) ואת רוסליה (200). עוד מככבים ברשימה: אריתה פרנקלין במקום הראשון ומיד אחריה וויטני יוסטון. גם פרינס, לאונרד כהן, אדל וביונסה נמצאים ברשימה. 

המגזין נימק את בחירתו וכתב: "כמו קריאה לתפילה, משפט הפתיחה של השיר "אם ננעלו" של עופרה חזה משנת 1984 הוא סוחף מיידית, סוחף את המאזין במצו-סופרן האקספרסיבי והמתנופף שלה. וכאשר צמד ההפקות הבריטי Coldcut דגמו את הקטע הזה ברמיקס המפורסם שלהם משנת 1987 זו הייתה יצירת מופת בין-תרבותית שעזרה להביא את קולו המובהק של הזמר הישראלי למיינסטרים פופ".

"בהשראת מוצאה התימני-יהודי, חזה שילבה מוסכמות ווקאליות מסורתיות עם טכניקה מודרנית כדי ליצור משהו שהרגיש בו זמנית עתיק והקדים את זמנו. באלבומים כמו שירי טיימן מ-1984, שאדיי מ-1988 וקריה מ-1992, התזה חסרת התקדים שלה בשוק הפופ האמריקאי חיזקה את מעמדה כ"המדונה של המזרח התיכון".