הזמר ירמי קפלן, שחגג לאחרונה 61 אביבים, אך לגמרי מביא איתו רוח של גיל 16, מגיע להיכל התרבות עם המופע מחווה אלטון ג'ון. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר קפלן על הפרויקט המיוחד.

"הופעה ממש כיפית, השקענו בזה לא מעט מחשבה ולא מעט אמצעים", סיפר קפלן. "כשהתחלנו את המיזם הזה, בת הזוג שלי הגאונה, לפני שבכלל יצא הסרט, לפני שהוא הכריז שיש לו סיבוב אחרון, היא אמרה לי 'לא היה לך פעם רומן עם אלטון? אם יש זמן לעשות לאלטון מחווה זה עכשיו, להתחיל לפני שהוא הולך לעשות יח"צ מטורף, טור עולמי אחרון'".

הוא סיפר: "חיפשתי משהו לעשות מלבד ההופעה של עצמי. כל מה שאלטון עכשיו עושה זה לטובת ההופעה שלנו. אני אוהב את זה. חוץ משאני אוהב את כל המוזיקה, אני אוהב בעיקר את המוזיקה של שנות ה-70, אז הוא שלט בעולם הפופ".

אתה רואה גם צעירים מגיעים?
"כן. זה התחיל באנשים מבוגרים, בני 50 פלוס, ומהר מאוד זה התחיל להתפשט. זה ירד לגילאי ה-30, אבל עכשיו זה ממש מתחיל להיות אנשים כמה שיותר צעירים. עשינו מופע מיוחד לילדים, שההורים מביאים את הילדים שלהם, אז מלא ילדים בני 6,7 באו".

אתה מאוד מזוהה עם רוקנ'רול, ואלטון זה פופ.
"הוא יחסית היה אלטרנטיבי וסופר אינטליגנטי. גם הכתיבה שלו באה בהשראה של הרבה מוזיקה קלאסית, וגם השותף שלו שכותב את כל הטקסטים הוא גאון כזה, שבמקרה הוא תפס את אלטון שעושה יותר לחנים של פופ, אבל זה הטקסטים הכי טובים שיש בפופ. הכי מחזיקים זמן. יש שם שירים מדהימים. כשאתה מתעמק בשירים אתה קולט עד כמה יש שם את העומק הזה, בזכות זה אלו שירים שמחזיקים מעמד".

מה השיר שאתה הכי אוהב?
"לא קיים כזה, זה משתנה מדי פעם, לפי מצבי רוח ודברים כאלה. כל פעם מחדש אני מעריך איזה שיר, זאת רשימת שירים מפוארת ביותר. הוא אחד מהאמנים הנמכרים ביותר במאה השנים האחרונות, זה מדהים".

כשאתה עושה מופע שכל כך מצליח ואהוב, זה לא שואב שאולי גם יבוא על חשבון הקריירה שלך?
"בגלל זה עשינו החלטה שבזמן שאנחנו עושים את אלטון, אני לא עושה את הפעילות שלי. מצד שני אני כרגע עובד על אלבום חדש. הכוונה שאחרי שנסיים את היכל התרבות נשחרר את האלבום החדש, נעשה 'ירמי עושה ירמי' מה שנקרא".

אלבום אלטון ג'וני?
"אני אגיד לך מה השפיע, השירה באנגלית. אני גם אמריקאי במקור, אבל היות ואני בחור ציוני ואני מאמין בתרבות העברית, אז אני מנסה בכל זאת למצוא משהו בשפה העברית. אבל יש מצב שבעקבות השאיבה של האלטון, אני מרגיש בנוח לשיר באנגלית מול קהל ישראלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm