לרגל 150 שנה למשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, חתן פרסי אקו"ם ואמ"י למפעל חיים מיקי גבריאלוב, מהיוצרים הבולטים והמשמעותיים במוזיקה הישראלית, החליט להוציא את הסינגל "הקיץ גווע", מתוך האלבום החדש "מתוך זהב וכתם". 

בימים אלו מציינים 150 השנה להולדתו של משורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק. לכבוד התאריך המיוחד החליט המוזיקאי חתן פרסי אקו"ם ואמ"י למפעל חיים מיקי גבריאלוב, להושיק את השיר "הקיץ גווע", מתוך האלבום החדש "מתוך זהב וכתם". בשיחה עם איריס קול ב-103fm, סיפר גבריאלוב מדוע החליט להקדיש את הפרויקט המוזיקלי החדש שלו כולו למשורר הלאומי. 

"השנה מציינים 150 להולדתו ואני כבר הלחנתי הרבה שירים שלו. הסינגל הזה שיצא עכשיו נקרא 'הקיץ גווע' ומתוכו בחרתי את שם האלבום החדש - 'מתוך זהב וכתם'. כשהוצאתי את השיר הזה, יעצו לי ואמרו לי לעשות אלבום שלם של ביאליק, הרי כבר יש שירים שהלחנתי. אז חלקם הם בביצועים חדשים וחלקם לא. חשבתי שזה חווה יפה בעיקר בגלל הטקסטים. אני יודע שלומדים חלק מהשירים האלה לבגרויות, חשבתי שמי יודע - אולי ישלבו את המוזיקה ללימודים".  

בהמשך, עוד התייחס לטקסט מתוך שירו החדש ואמר: "הוא כתב את השיר הזה כשהיה בן 19 או 20, הוא היה צעיר. הוא כתב אותו כשהיה מחוץ לארץ, הוא למד בחיידר וחי את העברית של התנ"ך והתורה. הוא שאף להיות נאור, הוא רצה להיות עם השכלה אחרת. זו שפה מתוך התהילים והקהלת, שפה שכבר כמעט ולא מדברים אותה, חוץ ממי שבאמת דתי ולומד את התנ"ך". 

"זה לא הטקסט הכי זורם בעולם, אבל התחברתי אליו כי הוא מדבר על מעבר בין קיץ פורח לחורף סגריר" הוסיף גבריאלוב. "זה משהו פנימי שלו, הוא הרגיש שעובר מתקופה אחת לתקופה אחרת - זה לא שיר שמח, וגם אני מרגיש ככה". 

"הייתי בתקופה אופטימית ועכשיו אני בתקופה מדוכדכת יותר", שיתף בכנות. "הרבה פעמים אני מוצא את עצמי מדוכדך מהרבה סיבות - קודם כל אם אני לא מצליח ליצור ולהמציא משהו חדש. זה קורה לי הרבה שאני מגיע לחדר העבודה ואין כלום. אני קורא הרבה ספרים, קורא מהתנ"ך ופתאום עולה לי רעיון. פעם הייתי נבהל כשלא יצא לי כלום, אבל בסוף זה מגיע. וכשזה מגיע, זה מלבלב ופורח. לפעמים אני שמח כי יצרתי משהו ולפעמים אני פשוט מדוכדך. עברתי כבר הרבה דברים, ואני מקווה שיהיה טוב".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm