שערי מופע האיחוד של סאבלימינל והצל נפתחו אמש (שבת) בשעה 20:20. הקהל שהגיע בהמונו, היה מורכב בעיקר מבני 30 פלוס שנכנסו כמו למעין מנהרת זמן שהחזירה אותם לשנת 2002. הצמד המוזיקלי עלה לבמה בשעה 21:40 בדיוק, איחור קל מעט אך ההמתנה בהחלט הייתה שווה את זה.

השניים עלו על הבמה כשסביבם תפאורה המסמלת את "האור והצל" - אשר החזירה את הנוכחים 21 שנים אחורה תוך פחות מדקה. אי אפשר היה להתעלם משאגות הקהל הנלהב כשהצמד פתח בשיר "הפינאלי" - אחד השירים האייקוניים של משפחת טאקט.

''הפינאלי'' - אחד השירים האייקוניים של משפחת טאקט. (צילום: עומרי סילבר)
''הפינאלי'' - אחד השירים האייקוניים של משפחת טאקט. (צילום: עומרי סילבר)

דקות בודדות לאחר מכן, השניים שרו את "חי מיום ליום" והקונפליקט הפוליטי התפשט בשניות בהיכל מנורה העצום. בעוד שבקהל הונפו דגלי ישראל, מפת ארץ ישראל הוקרנה על הבמה כולה כשבמרכזה המשפט "אין לי ארץ אחרת". בניסיון לאזן את התחושות שכבר מילאו את האולם כולו, הצמד המשיך בלהיט "טורו" ולבמה הצטרפה סיוון בהנם עם השיר "אין גבולות".

שוב במעבר חד למחנה הפוליטי, הקהל שר מילה במילה את מילות השיר "הפרד ומשול", ורגע לאחר מכן הצטרף לבמה איציק שמלי בשיר "כמה חסר". הארבעה המשיכו בשיר "בילאדי" ו"התקווה" כשהם מוקפים בדגל ישראל עצום, וכשלרגעים ניתן היה לחשוב שיצאנו לבלות ולשכוח את הצרות במופע האיחוד הייחודי הזה - המילים הצליחו להרעיד את הלב במחשבה שאנחנו כבר בשנת 2023, ושירים שנכתבו ב-2002 עדיין רלוונטיים ואפילו יותר מתמיד. השיר "פרחים בקנה" סיכם את הסאגה הפוליטית הפוצעת הזו, כשלרביעיה הצטרף גבריאל בטלר.

דגל ישראל עצום על הבמה (צילום: עומרי סילבר)
דגל ישראל עצום על הבמה (צילום: עומרי סילבר)

כאן התחיל החצי השני וה"מסיבתי" של ההופעה, כשהצמד יחד עם בטלר (שהביא את הסטייל האמריקאי לבמה הישראלית) המשיך עם השיר "זזים עם הבס", "לנצח" ו"קלאסית ופרסי (באבא בא)". את הלהיט "קבל (משהו מצלצל)" השניים ביצעו כשהזמינו לבמה את לא אחר מאשר שי 360 שהיה חלק בלתי נפרד ממשפחת טאקט. בנוסף, לא היה מעריץ אחד בקהל שלא חיכה לשיר "תני לי (מי מי)" שקיבלנו אותו - רק בגרסה המצונזרת, כי מה לעשות, שנת 2002 רחוקה שנות אור משנת 2023 ומה שאסור-אסור.

את השיר האהוב "הסוד" שרו הצמד יחד עם מורן מזור שהחליפה את שרית חדד, את השיר "אני יכול", יחד עם איציק שמלי במקום רון שובל, כמו גם את הלהיט "את אותי שופטת", במקום הזמר שר-אל, ואת השיר "את באה לי טוב", במקום קובי פרץ. ארבעה זמרים מצליחים שחסרונם הורגש בהחלט.

''תני לי (מי מי)'' רק בגרסה המצונזרת (צילום: עומרי סילבר)
''תני לי (מי מי)'' רק בגרסה המצונזרת (צילום: עומרי סילבר)

לקראת סיום המופע, סאבלימינל (קובי שמעוני) פנה לקהל: "תקשיבו, איזו שנה מטורפת עברה עלינו. איזה קהל מטורף אתם, איזה אנרגיות, כמה אני אוהב אתכם. כמה אנחנו מתרגשים, אני לא יכול להסביר את זה במילים. מי ידע שאנחנו נגיע למעמד הזה? אני רוצה לספר לכם שהשנה אני איבדתי את אבא שלי והשנה הייתה לי מאוד קשה אבל אני מרגיש שאבא שלי איתי. המשפחה שלי נמצאת כאן היום, הילדים שלנו כאן!". הצל (יואב אליאסי) הוסיף: "אני ויתרתי, בחיים לא חשבתי שאגיע למעמד הזה ולא האמנתי שהילדים שלי יזכו לראות אותי על במה כזאת", כשברקע הקהל הריע בקולי קולות. שמעוני פנה באותו הרגע לאשתו והקדיש לה את השיר: "החלום של כל גבר". 

לסיום סיומת - השניים ביצעו את הלהיט "ילד רחוב" ולאחר מכן את השיר החדש "VATOS LOCOS" כשסיוון, איציק שמלי, שי 360, גבריאל בטלר ומורן מזור הצטרפו אליהם לבמה. סאבלימינל סיכם את ההופעה במילים: "חברים תודה רבה לכולכם! המסר שלנו זה אהבת חינם! הגורל של הילדים שלנו תלוי זה בזה! אני אוהב אתכם".

משפחת טאקט על במת היכל מנורה (צילום: עומרי סילבר)
משפחת טאקט על במת היכל מנורה (צילום: עומרי סילבר)