אילה חסון פתחה אתמול את התוכנית החדשה שלה בכאן 11 עם נאום מכונן לאומה: "אסור שהתקשורת תהיה פרטית של בעלי ההון, השידור חייב להיות נטול אינטרסים, חייב להיות בשביל הציבור כולו , ימין מרכז, שמאל, חילוני דתיים, יהודים ערבים. אני רוצה שתרגישו שיש לכם קול, שאיש לא מהנדס לכם את התודעה עם כותרות , סקרים ושאר ירקות", וסיכמה: "אשתדל להמשיך להילחם עבורכם מכאן בכל הכוח שלי וללא פחד".

אילה חסון טוענת: הסיבה שנפרדתי מחדשות 13

חסון שיתפה עד כמה היא שמחה ונרגשת לעבוד ב"כאן 11", מקום שמשמש אוזן קשבת לכולם באופן שווה, בלי משוא פנים ובלי "התנשאות", כרמז לשמאלנים, שהימין אימץ כתחביב לקרא להם מתנשאים - ראה ערך אמסלם.

באומרה כך, היא כבר תקעה טריז בין שני חלקי העם, כשהיא מרימה לחלקו האחד, ומורידה לחלקו השני, אך עושה זאת בדיפלומטיות וברמזים, שמא תואשם בחד צדדיות. במילים אחרות, זו אותה גברת בשינוי אדרת ואין חדש תחת השמש, גם לא בתוכניתה החדשה, ואילה חסון, אם תרצה או לא, תמשיך להקשיב "בלי משוא פנים" כדבריה, לאותו חלק בעם שמסכים עם השקפת עולמה ששקופה לכולנו.   

חסון ירתה לעצמה ברגל כשביקרה את גופי התקשורת שנמצאים בבעלות פרטית ובעצם משמשים שופר לבעלי אינטרסים והון. מה זה בעצם אומר עליה? שבמשך כל שנות עבודתה בטלוויזיה, עבדה באותו ערוץ מסחרי והיתה חלק מאותה מערכת שלדבריה מפחידה את הציבור ומהנדסת את התודעה עם כותרות מרעישות ו"שאר ירקות"?

מה את בעצם אומרת אילה? שכל חומרי התיכון שהנפקת עד כה בחדשות 13, לא באו ממקום מקצועי וניטרלי אלא הושפעו מהשקפת עולמו של הבוס בעל השליטה, ואילו רק עכשיו את יוצאת לדרך חדשה?  

זה לא סוד שנטיותיה הפוליטיות פונות לצד הימני של המפה, קרי הליכוד והעומד בראשו, ולכן לא הופתעתי שהיא הקיפה את עצמה אמש בפאנל של אנשים שרובם חושבים כמוה, מלבד אחד או שניים. אין ספק שיותר קל ונוח לנהל שיח עם מי שאין סכנה שיפתיע אותך לפתע עם שאלות או הערות מתקילות.

את עצמה היא מגדירה כעיתונאית ללא חת ופחד שאינה חלק מהעדר, בעוד היא עוקצת את הקולגות שלה שמהווים שופר לבעלי השליטה. להלן אביא דוגמאות שמוכיחות שהיא כן חלק מהעדר, אלא שהוא נמצא בצד הימני של המפה הפוליטית.

אם אילה טוענת ששידור ציבורי חייב להיות נטול כל אינטרסים, מדוע היא בחרה לפתוח את תוכניתה אמש דווקא עם הכותרת הבלעדית על סיפור הבן של יאיר לפיד, שממש ימים לפני הבחירות הוזמן לבקר בבית הלבן כ"מתנה" של ביידן לרגל נישואיו? הרי קיים פה אינטרס בולט לחדי העין, להכתים את לפיד ובמיוחד לסנגר על נתניהו, שלא הוא בלבד קיבל מתנות.

כמו כן, בפתיחת תוכניתה אילה מדברת על כמה מסכן היה שלמה ארצי שפחד מהביקורת הציבורית, שתקפה אותו על כי אינו מזדהה באופן חד משמעי עם המחאה. אילה התייחסה לאותם אנשים שהביעו אי שביעות רצון משלמה ארצי כמשטרת המחשבות המהנדסת את התודעה.

אז אם בהינדוס תודעה עסקינן, אילה חסון בעצמה הינדסה אמש את התודעה, גם בעניין הסיור של יואב לפיד בבית הלבן, וגם כאשר בעקיפין הזכירה שהשמאל המפגין מפעיל משטרת מחשבות כנגד זמר חביב ונחמד ושוחר שלום כמו שלמה ארצי, כשהיא מדגישה שזה ההיפך הגמור מדמוקרטיה. פה היה הקאץ', כי ברור לכולנו למה הודגשה המילה "דמוקרטיה". אנחנו לא מטומטמים.

וכאשר היא מראיינת את דרעי, וכביכול שואלת אותו במין תמימות כזאת, מה דעתו על מנדלבליט שאמר שלדרעי נעשה עינוי דין כי מעולם הוא לא אמר שלא יחזור לפוליטיקה, זה הינדוס תודעה, שמטרתו להצדיק את חוק דרעי של הממשלה המועדפת על אילה, ועל הדרך להכתים את הפרקליטות שהעזה להגיש כתבי אישום נגד ראש אותה ממשלה המועדפת עליה. זה לא סתם הינדוס תודעה תמים, אלא די מתוחכם.

הינדוס התודעה אף בא לידי ביטוי כאשר נעשה שימוש ציני באבלו של האב האומלל שבנו נרצח לפני הרבה שנים על ידי מחבל, ועכשיו שוחרר ובית המשפט סוף סוף קבע שהוא אינו יכול להיראות בשכונה בה קרה האסון.

מעניין, שהסיפור של האב, שהוא טראגי מאין כמותו, סופר רגע לפני שדרעי נכנס להתראיין באולפן ולא היה עיתוי מתאים יותר, מאשר להזכירנו שהיה זה דרעי ששלל את אזרחותו של המחבל, כששימש כשר הפנים. כך, בעצם היא עזרה לדרעי לנחות נחיתה רכה על כיסא האולפן, ובעקיפין רמזה שחוק דרעי הוא לאו דווקא רעה חולה, כשמדובר באדם כמוהו רודף צדק אמיתי שפועל כנגד מחבלים, בניגוד לבג"ץ.

וכך אילה תפסה שתי ציפורים במכה. גם קטלה את הבג"ץ, אמנם לא באופן ישיר, אלא באמצעות סיפורו של האב השכול שהביע, ובצדק, תסכול ותרעומת כנגד הסחבת של הבג"ץ לשלול את אזרחותו של המחבל, וגם הכשירה והצדיקה את חוק דרעי שעבר בקריאה ראשונה. אם זה לא הינדוס תודעה, אני לא יודעת מהו. 

כאשר הפאנל סוף סוף התפנה לדבר בצורך להידברות, אמרה חסון שלשם כך נדרשים אנשים טובים ולא אנשים שטופי שנאה. למי היא התכוונה? למפגינים שהם שטופי שנאה? ואם היא התכוונה אליהם, איך באותה נשימה היא לא הזכירה שבנו של ראש הממשלה כינה את המפגינים, לאילה חסוןא פחות ולא יותר, טרוריסטים?

למרות ש השכילה תמיד להסתיר את נטיותיה הפוליטיות, וזכותה לעשות כן, השאלה המתבקשת והמסקרנת היא, האם מפאת החשש שמא יסגרו את התאגיד כפי שאיים שר התקשורת קרעי, הבשיל הרעיון למנף תוכנית חדשה בהנחייתה של מי שמזוהה עם הימין על מנת לרצות את שר התקשורת ולרכך את עמדתו? תחליטו אתם.