במשך חג הפורים פסקול 'הארי פוטר ואבן החכמים' נוגן בקונצרט חי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, מול קהל מעריצים נאמן שידע לדקלם בעל פה את שורות הסרט, עוד לפני שהשחקנים עצמם הספיקו לומר אותן.

בתחילת הערב איחל המנצח ג'סטין פריר לצופים ליהנות מהשנה הראשונה של הארי בהוגוורטס, ואלה התקשו להסתיר את התלהבותם; מחיאות כפיים סוערות החלו לזרום מכל עבר בזמן שהמוזיקה הנפלאה התנגנה בצליליה המוכרים, וגם בכל עת ששחקן או דמות אהובה אחרת נראו על גבי המסך הענק. 

פריר: "בפעם הראשונה, אנו מביאים למעריצים בישראל הזדמנות לחוות את קטעי המוזיקה עטורי הפרסים מנוגנים בידי תזמורת סימפונית, בו בזמן שהסרט מוקרן על המסך הגדול. מדובר באמת באירוע בלתי נשכח".

כאמור, בסרט הראשון של אחת מסדרות הסרטים הפופולריות בהיסטוריה, הארי בן ה-11 מגלה כי הוא בנם היתום של שני קוסמים מוכשרים שנרצחו על ידי "אדון האופל" לורד וולדמורט. הוא מתחיל ללמוד בבית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, שם נרקמת ידידות קרובה בינו לבין רון וויזלי והרמיוני גריינג'ר, חבריו לכיתה, וביחד הם יוצאים למסע גבורה אמיץ שמטרתו למנוע מוולדמורט המוחלש לשוב לגדולתו, וזאת באמצעות השגת אבן החכמים, אשר מאריכה את תוחלת חייו של מי שמחזיק בה. 

המלחין האגדי ג'ון וויליאמס, שברזומה שלו אפשר למצוא את הלחנים לסרטים: "מלחמת הכוכבים", "אי.טי.", "מלתעות", "אידיאנה ג'ונס" ועוד רבים וטובים, הלחין את הפסקול של שלושת הסרטים הראשונים, המבוססים על ספריה של ג'יי-קיי רולינג, וסיפר בראיון על כלי הנגינה והאלמנטים השונים שעליהם חשב בעבודתו: "בסמטת דיאגון, רחוב הקוסמים הראשי של לונדון - אליו הולך הארי בפעם הראשונה עם האגריד כדי לקנות לעצמו שרביט, אפשר לראות גם את שאר הקוסמים רוכשים ציוד במין מקום שנתפס בעיני הצופה כגדוש בצבעים וקולות. ניסיתי ליצור בעבורו אורקסטרה של קוסמים, נקרא לזה כך, כדי לנסות ולהעביר את האווירה שאפשר כמעט לטעום אותה".

עוד הוסיף: "בשביל הדוויג, התנשמת הלבנה שמלווה את הארי, צ'לסטה היה כלי הנגינה המתאים ביותר. כל צליל הוא כמו פעמון, ויש גם דוושה שאפשר ללחוץ עליה, כמו בפסנתר, מה שיוצר מנגינה מעורפלת, ונותן את התחושה של נוצה שמרחפת".   

בשנת 2016, חברת CineConcerts ו'האחים וורנר' הכריזו על השקת הקונצרטים של עלילת הסרטים האייקונית, ומאז הבכורה העולמית יותר משלושה מיליון מעריצים נהנו מהחוויה, שצפויה למנות למעלה מ-2,973 הופעות ביותר מ-48 מדינות ברחבי העולם עד לסוף שנת 2025.

הארי פוטר ואבן החכמים בקונצרט חי (צילום: שי סקיף)
הארי פוטר ואבן החכמים בקונצרט חי (צילום: שי סקיף)

התזמורת שמופיעה לצד הקרנת הסרט מעצימה את חווית הצפייה, שכן הנגנים והקהל משלימים זה את זה. המוזיקה החיה מעוררת רגשות חזקים יותר ממוזיקה בסטרימינג, ומגבירה את תחושת הקולקטיב בכך שהיא מעודדת את השתתפותם של שוחרי הנער-קוסם המפורסם בעולם, וכולם כגוש אחד חוזרים יותר מ-20 שנה אחורה; קוראים קריאות בוז לפרופסר קווירל בעל הטורבן המצחיק על ראשו, מחקים את הרמיוני כשהיא מנסה ללמד את רון לדקלם בצורה נכונה 'וינגארדיום לביוסה', ומעודדים במרץ את בית גריפינדור לאחר שזה קוטף את הניצחון במשחק הקווידיץ' הראשון לעונה.

עם נעילת הסרט, כאשר הנגנים מלווים את רשימת הקרדיטים שרצה על המרקע עד לרגע שבו הם חותמים את הקונצרט באקורד סיום, הקהל - שרבים מתוכו לובשים גלימות וצעיפים בצבעי הבתים, נעמד על רגליו כדי להכיר תודה לאסקפיזם טהור ולתמונות שמשאירות וישאירו בליבנו, ככל הנראה, נוסטלגיה נצחית.