אחרי חודשים ארוכים של ציפייה, בשבוע שעבר נחשף במשדר מיוחד בכאן 11 השיר "יוניקורן", עמו תופיע נועה קירל כנציגת ישראל באירוויזיון 2023, שייערך במאי הקרוב בליברפול, בריטניה. את השיר כתבו והלחינו דורון מדלי, מאי ספדיה, ינון יהל ונועה קירל עצמה. בשיחה עם איריס קול ב-103FM חשף יהל את תהליך העבודה.

נועה קירל על החששות לקראת האירוויזיון: "זה יכול לעשות לי רע לקריירה" | צפו
יש סיבה לאופטימיות? כך קיבלו באירופה את "יוניקורן" של נועה קירל

"השיר הזה הוא רכבת הרים, אני חושב שמהרגע שנועה נבחרה היא נמצאת בעצמה ברכבת הרים, יש עליה מלא ציפיות ולחץ. היא ישבה וכתבה כל מיני שירים עם מיטב הכותבים, הרגשנו את הלחץ עליה מהרגע שהיא נכנסה לאולפן".

מה עושים? בחורה צעירה סופר מוכשרת, עם הכי הרבה מוטיבציה, חרוצה בטירוף, יש לה את זה, והיא צריכה להביא יותר מההכי טוב בגלל לחץ שהוא גם בינלאומי, היא ממוקמת גבוה בטבלאות ההימורים. איך אפשר לעבוד כך?

"קודם כל מסבירים לה שהטבלאות האלה הן לא רלוונטיות, אלני בשנה שנטע זכתה הייתה במקום האחרון בהימורים והגיעה למקום השני. צריך להתייחס לזה בפרופורציות, בסופו של דבר יש לה קריירה מעולה, היא אמנית מעולה ועשתה דרך מעולה, אנו מאמינים בה במאה אחוז. מאותו רגע היינו צריכים לנער קצת את העניינים".

ומה עובר עליך?

"אני חושב שהשיר ידבר בעד עצמו, איך שהוא מתחיל מבינים שמשהו אחר קרה פה. התייחסנו לזה לא בתור עוד שיר אלא בתור מאורע, כשיר של אירוויזיון, גם השם מאוד מחייב, השם 'יוניקורן' הוא חיה מהאגדות, וגם מבחינה מוזיקלית ניסינו לייצר את זה שמהצליל הראשון יש פה עוצמות אחרות, דרמטיות מוגזמת, ויש פה סיפור שהולך מהטקסט למוזיקה".

"מאי ספדיה ונועה, בחורות מוכשרות ברמות אחרות, כל פעם כשאני איתן באולפן אני רגוע, ולי ולדורון יש היסטוריה משותפת", הוסיף יהל. "ישבנו כולם יחד וכל אחד הכניס את האינפוט שלו. אני יודע שיש לנו חבורה של אנשים מוכשרים מאוד. התחלנו את הסקיצה דורון ואני לפני הרבה מאוד שנים למטרה אחרת, למאי ונועה ישר נפתחו העיניים. רצינו שלשיר הזה יהיה ערך מעבר למה שאנחנו רואים, המצב של כולם כל כך משוגע היום, והרגשנו שאנחנו צריכים להביא את הערך המוסף הזה. אנחנו רוצים לכתוב את הסיפור מחדש ולהעביר אנרגיות חיוביות לכל העולם.

הלוואי והוא יצליח, איך זה ישפיע עליך? מה דבר כזה עושה?
"בסופו של דבר זה הרבה מאוד עבודה שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm