הזמר אברהם טל הוציא את האלבום "אחד", פרויקט שיצר עצמאית לגמרי, עם קליפים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית בפורמט AI חדשני לראשונה בישראל. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר: "כל קליפ הוא בטכנולוגיה אחרת. כיף לעשות משהו שהוא נטו אומנותי".

"אחד" הוא פרויקט שהוא כולו אברהם - המילים, הלחנים, הנגינה על כל הכלים, העיבודים, התיכנותים, המיקסים והמאסטרינג – הכל מעשה ידיו של אברהם טל. לראשונה בישראל אלבום EP שלם המלווה בקליפים שנוצרו ב-AI עם ויזואליה מהפנטת. פרויקט חדשני, אישי, חשוף, נוטף אומנות.

בפתח הראיון סיפר המוזיקאי: "אני הכי מתרגש בעולם שזה יוצא, זה אומנותי. מבחינתי חידשתי לעצמי. אני המון שנים במוזיקה, זו תעשייה, פלייליסטים ומצעדים, שזה סבבה לגמרי, ופתאום כיף לעשות משהו שהוא ממש אישי ואומנותי. אני גאה ביצירה הזאת, בלי קשר לפידבקים המדהימים, אני פשוט גאה בעצמי".

 

"אני עדיין בהלם שזה בחוץ", הוסיף טל. "מבחינתי זה כמו לעשות פרצופים מוזרים מול המראה, לצלם אותם ולשחרר אותם לעולם. אף פעם לא חשבתי לעצמי להוציא את הדברים האלה החוצה. והיום אני מגיע עם זה לקו הסיום ופשוט מוציא את כל המוזרות שבי החוצה. אני מקבל הרבה מאוד הודעות, יותר מבדרך כלל, אנשים מתרגשים ואומרים שהם נכנסו לדברים עמוקים. איזה כיף שהמוזרות שלי מתקבלת".

"אנחנו בעולם מאוד אינסטנט. זה כבר מרגיש מלאכותי. זה יכול גם להצליח מאוד, יש דברים שהם מתפוצצים, ודברים שהם פאסט פוד, שעוד חמש שנים הזמר כבר לא ישיר את השיר בהופעות", אמר טל.

 

בסיום הראיון שיתף המוזיקאי: "היה קשה לסיים לבד את השיר, זה היה כמו יציאת מצרים. ואז פילוני אמר שהמוזיקה הזו זה 2070, שצריך AI, וקישר אותי לתום דור שהכניס את עודד פרבר, ויחד הצלחנו לעשות את זה. כל קליפ הוא בטכנולוגיה אחרת. כיף לעשות משהו שהוא נטו אומנותי. לאט לאט המוזרות נהיית מיינסטרים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM