הזמר שמילא את היכל מנורה במופע "סולד אאוט" ועובד על מופע נוסף ב-29.6, מדבר על המשבר שעבר בעקבות בפרידה מבן אל ("שומעים את הכאב באלבום"), השינוי המוזיקלי ("בראנו את סטטיק מחדש, עם הרבה ביקורת עצמית") והרפורמה המשפטית: "האלימות וההסתה מפחידות אותי"

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אמש קיים סטטיק את מופע הסולו הראשון בקריירה שלו, וכלל את להיטי האלבום החדש לצד הלהיטים הגדולים של סטטיק ובן אל, בביצועו של סטטיק ללא בן זוגו המוזיקלי וההתרגשות לקראת המופע בהחלט ניכרת על פניו. “אני מאוד מרוגש מזה”, הוא אומר.

איך זה לערוך בפעם הראשונה הופעה גדולה לבד?
“הלם, שוק ושבר, התרגשות שיא, אבל הרגשתי מוכן”.

אתה שר שירים של הצמד, איך עשית את זה?
“וואו, בכובד ראש ובהשקעה רבה. אני שר את החלקים של בן אל”.

יש לכם גון קול שונה לגמרי.
“כן, אבל אני לא חושב שמישהו מצפה ממני להיות בן אל, דמיין שבן אל היה עושה עכשיו מופע ושר את ‘טודו בום’. הוא לא היה אני אף פעם, הוא לא היה נשמע כמוני, לא משנה אם הוא יתהפך 200 פעם, אבל הוא יכול להביא את זה בתור בן אל, ואותו הדבר אני. אני לא מנסה להיות בן אל, אני מביא את זה בתור אני - לירז”.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

איך הרגשת לגלות שכל הכרטיסים נמכרו?
“אין לזה מילים בעברית, אני חושב שאני מחשיב את עצמי כמי שמכיר את השפה העברית לאורכה ולרוחבה, אני פשוט בשוק, אני בהלם, לא ציפיתי לזה, וזה שם לי המון אחריות על הכתפיים”.

במה המוזיקה של סטטיק שונה מהמוזיקה של חצי מהצמד סטטיק ובן אל?
“המוזיקה שלי היום, לעומת סטטיק ובן אל, היא ז’אנר אחר לגמרי. אני מרגיש שהיינו הרבה יותר פופ, הרבה יותר רכים במסרים. אני מרגיש שהיום יש לי קצת את היכולת להגיד ‘אוקיי. חבר’ה, התבגרתי קצת, אני יכול לדבר יותר בפתיחות על דברים אחרים לגמרי’, ואני גם מרגיש שנטענתי בכמות בלתי נלאית של כאב לשיר עליו. זה נושא שכמעט לא פתחנו עם ‘סטטיק ובן אל’. ב’סטטיק ובן אל' שני השירים היחידים שיש בהם איזשהו כאב הם ‘סתם’ ו’הכל לטובה’, בעוד שבאלבום הזה אתה יכול לשמוע הרבה יותר את הכאב, אף על פי שזה רק אלבום בכורה שלי. אני מרגיש שהשנה הייתה מאוד מורכבת, גם בפן האישי וגם בפן המקצועי, וזה השפיע על היכולות שלי כאומן ועל הדרך שבא אני מתבטא”.

שפה שלמה

על מנת ליצור את אלבום הבכורה שלו הסתגר סטטיק בווילה בקיסריה. לצדו עמלו על האלבום המפיק ג’ורדי, רון ביטון, צמד המפיקים טרייאנגל ואיתי שמעוני. עכשיו הוא כבר מסתכל קדימה.

מה הולך להיות באלבום השני של סטטיק?
“זה דבר שהוא עדיין בתהליכי בריאה. אני לא יודע לחזות את העתיד ולהגיד כבר היום מה יהיה באלבום, אבל אני יכול להגיד שאני מרגיש שמצאתי משהו שהיה חסר במוזיקה הישראלית. שום דבר לא נשמע כמו האלבום הזה שהוצאתי עכשיו, וכמו שאתה רואה ההיכל מלא, סימן שיש לזה מקום במוזיקה הישראלית. עכשיו העבודה שלי היא לנסות להפוך את זה מאלבום אחד לשפה שלמה שממשיכה איתי הלאה”.

בשיר “לירז” מתוך האלבום יש קונפליקט בין הדמות של סטטיק ללירז רוסו. זה קונפליקט שאתה מרגיש אותו?
“אני מרגיש שעשינו את האלבום החדש וניסינו לברוא את הסטטיק החדש הזה, אז הדבר הראשון שהיה צריך לעשות הוא המון ביקורת עצמית. השיר הזה הוא מעין תיעוד של הביקורת העצמית הזאת. ישבתי באולפן וחשבתי: ‘מה סטטיק היה עונה לו על זה?’, זה היה כמו לכתוב תסריט”.

מאז הפירוק קצת עצרו התוכניות הבינלאומיות, יצא לך לדבר עם האנשים שעבדו על הקריירה שלכם שם?
“האמת שכן, דיברתי איתם יותר מפעם אחת, בינתיים הכל שם עומד, אבל נראה מה נחליט לעשות עם זה”.

פניך עדיין לקריירה בחו”ל?
“לא בטוח, צריך לעשות פה חושבים רציניים”.

אפרופו חו"ל, מה אתה מוסר לנציגתנו באירופה, נועה קירל?
"שיהיה לה המון המון המון בהצלחה שהיא תביא המון כבוד לישראל. היא כבר מביאה כבוד לישראל, ומאחל לה את כל הטוב בעולם".

עד כמה אתה מעורה במה שמתחולל בארץ בימים אלה?
“זה נושא כואב בשבילי. אני מאוד אוהב את המדינה וכואב לי לראות את האלימות הפיזית והמילולית שקורית כאן עכשיו בין ישראלים לישראלים. כואב לי לראות את המאבק הזה. אבל מצד שני גם חשובה לי הזכות של כולנו להביע את דעתנו, זה חלק מהעניין הזה שנקרא דמוקרטיה. אז אני כן בעד שאנשים יביעו את דעתם, אבל בלי אלימות. יש המון הסתה, אלימות והתססה, וזה מה שמפחיד אותי”.

יש לך דעה בעניין הרפורמה?
“יש לי, אני פשוט לא חולק אותה כל כך, כי אני חושב שקטונתי מלהיות הבן אדם הזה שישפיע על דעות של אנשים. יש אנשים שמבינים בזה יותר”.

שלמה ארצי לאחרונה ויתר על פרס ענקי
"מה שהוא מרגיש בסוף, אי אפשר להגיד אם זה נכון או לא".