ארועי Israel Calling נחתמו אתמול בערב עם המופע המרכזי בו הופיעו 18 המשלחות לאירוויזיון שהגיעו לאירוע, וכן משתתפי עבר מהארץ ומחו"ל. 

הערב נפתח עם הצגת המשלחות על גבי רמיקס של השיר "בלב אחד" ("בוא תגיד שלום"), אותו ביצעו מנחות הערב - סיגל שחמון ודפנה דקל, שגם הנחו את אירוויזיון 99 שנערך בארץ. 

לאחר מכן החלו ההופעות החיות וראשונה עלתה לבמה נציגת גאורגיה עם בלדה מרשימה. לאחר כשלושה שירים עלה לבמה ג'וני לוגן האירי, זוכה התחרות בשנים 1980 ו-1987, לבצע את שיריו כולל השיר שכתב וזכה ב-1992. לוגן הרשים עם קול עמוק וצלול והקהל הריע לו, במיוחד כאשר סיפר כי זו פעם ראשונה שהוא בתל אביב ואם היה יודע כמה יפה וטוב פה היה בא קודם.

בהמשך עלתה זוכת 1997, קתרינה, לבצע את שירה שהקפיץ את הקהל וגם את שירה המפורסם ביותר "I'm walking on sunshine", מה שגרם לכל הקהל וגם לאומנים המשתתפים לקום, לשיר ולרקוד. גם אן מארי דוד, זוכת 1973 ביצעה את שני שיריה מהתחרות. ואם בשנת 1973 עסקינן, מיד אחריה עלתה אילנית, הנציגה הראשונה של ישראל בתחרות עם השיר "אי שם". 1973 היא השנה הראשונה שבה השתתפה ישראל לראשונה, ואנו מציינים השנה 50 שנות אירוויזיון.

אילנית למעשה פתחה מחרוזת של השירים הישראלים שזכו בתחרות בעיבודים חדשים. כך מיי פיינגולד בצעה את דיווה כשיר קברט, אימרי זיו ביצע את אבניבי, עדן אלנה את טוי ודפנה דקל, מנחת הערב ונציגת ישראל ב-1992 ביצעה את הללויה, אליה הצטרפו כל הזמרים הישראלים מהמחרוזת. בהמשך חזרה עדן אלנה לבצע את "חי" שייצג אותנו ב-1983, בגרסא שקטה כמחווה לזכרה של עופרה חזה ולכל האומנים שהשתתפו בתחרות לאורך השנים, כותבים, מלחינם וזמרים שנפרדו מאיתנו כגון עוזי חיטמן, אהוד מנור, צביקה פיק ועוד. 

המופע Israel Calling (צילום: מורן טרנטו מלר)
המופע Israel Calling (צילום: מורן טרנטו מלר)

ובחזרה לשירים המתמודדים השנה - השיר האלבני גרם לקהל לקפוץ ולהשתולל, ולמרות שלא צופים לו עליה לגמר, הוא בהחלט שיר שחובבי התחרות אוהבים. גם נציגת פולין ונציג מולדובה גרמו לכל הקהל לשיר ולרקוד, והנציגים הקרואטים זכו לתשואות רמות במיוחד כאשר הורידו את הבגדים ונשארו בחליפה חצי שקופה מנצנצת. הזמרת הכמעט האחרונה לעלות להופיע היתה בלנקה פלומה הספרדיה, שממוקמת במקום החמישי לזכיה בטבלאות ההימורים והקהל היה משולהב ובהתרגשות שיא בעת ביצוע השיר שלה.

את הערב סגרו שלומית אהרון, שייצגה את ישראל בשנת 1981 עם להקת הכל עובר חביבי והשיר "הלילה", והמנחה דפנה דקל עם השיר "זה רק ספורט" מ-1992, אז גם עלו כל הנציגים שוב לבמה לפרידה מהקהל. 

הערב לא עבר בצורה החלקה ביותר, המופע החל באיחור של למעלה משעה, היו תקלות סאונד ונראה שהמנחות הותקלו מספר פעמים בצורך למלא ולמשוך זמן, אבל בסך הכל היה ערב גדוש שירים ותוכנית אומנותית מרשימה.