אירוויזיון. האירוע הזה שאנחנו שמים בלו"ז חודשים אחורה, מבהירים לכל עולמנו החברתי את העובדה המוגמרת הזו, ובסופו של דבר שוכחים מהכל וקובעים משהו לא באמת חשוב כמו הרגע ההיסטורי הזה. לא עוד. את ערב התשיעי לחודש מאי, ושוב ב־13 בגמר הגדול, נבלה מול הטלוויזיה במתח מופרז, נאכל מכל הבא ליד, ונייחל שהתחרות הזו תסתיים בניצחון של נועה קירל עם 'יוניקורן', הנושאת על גבה את המדינה כולה. בלי לחץ. 

אתמול (ה'), רגע לפני שמתחילים לספור לאחור עד העלייה הרשמית באמת לבמה, בשגרירות בריטניה בישראל החליטו להפוך את יריית הפתיחה לחגיגית יותר, כיאה לבריטים, ועשו זאת בערב גאלה חגיגי בנוכחות חברי שגרירות אוקראינה בארץ, שכידוע לא יכולה לארח את התחרות במחיצתה חרף הניצחון בשנה שעברה, זאת בעקבות הפלישה הרוסית לשטחה. 

"זה תמיד מרגש לארח את האירוויזיון בנוכחות מאות מיליוני אנשים", סיפר לי שגריר בריטניה בישראל ניל ויגאן, "זו הפעם הראשונה שאנו עושים זאת בחצי היובל האחרון אז אנו מתרגשים מכך. זה עצוב שאנחנו מארחים במקום אוקראינה שלא יכולה לעשות זאת, ומקווים שזה סימן לסולידריות ולתמיכה באוקראינה ובעם האוקראיני".  "מקווים שננצח, אולי זה יקרה השנה", הוסיף, ומשראה שתקוותיי הכמוסות מייחלות לתוצאה מעט אחרת, הדגיש בספורטיביות מעוררת השראה: "נועה קירל היא הכוכבת הגדולה ביותר שלכם, אני חושב שיש לה סיכוי טוב". אני איתו. 

"לא נארח בגלל החלק המצער ביותר בהיסטוריה שלנו"

יבגן קורניצ'וק, השגריר מן הצד האוקראיני, התייחס בנאומו הקצר לזכות להיות שותפים באירוח האירוויזיון חרף המצב המיוחד שאינו מאפשר זאת. "זו לא הפעם הראשונה שאוקראינה מנצחת, אך לצערנו לא נוכל לארח את התחרות בגלל החלק המצער ביותר בהיסטוריה שלנו", שיתף. "אני מקווה שנוכל לעשות זה בשנה הבאה ולחגוג את הניצחון שלנו יחד". 

"אירוויזיון זה שמחה, זו מסיבה וחגיגה ישראלית, אני ילד שגדל על הדבר הזה, לא היו לי חיים בלי האירוויזיון", סיפר לי הפזמונאי דורון מדלי, הנמנה עם צוות הכותבים של 'יוניקורן'. "לייצג את ישראל בשנה החמישים בה אנו משתפים זו גאווה כל כך גדולה בשבילנו, ואנו הולכים להביא הישג מאוד משמעותי וגדול ורגע בלתי נשכח, זה מה שאנחנו יכולים להבטיח". 

והגענו לחלק החשוב ביותר בכל האירוע, עם כל הכבוד ויש ערימות ממנו – אתם צודקים, מדובר בנועה. דקה אחרי שהאזנו כולנו לשיר שבשאיפה הולך לחרוך כל טבלת מצעדים אפשרית בעולם, עלתה קירל לבמה וסיכמה את הדברים מול עינינו הנוצצות. "אני מתרגשת להיות פה, זה כבוד גדול עבורי לשיר מול מיליונים מכל רחבי הגלובוס", אמרה בגאווה. "אני מודה על ההזדמנות לחבר בין אנשים באמצעות המוזיקה. השיר שלי מדבר על חד הקרן, שמשמעותו שהייחוד קיים בכל אחד מאיתנו, שוויון והבדלים זה מה שהופך אותנו למיוחדים ויפים. אני מקווה להביא כבוד ושמחה למדינה האהובה שלי, ישראל". בינינו, מבחינתי כבר ניצחת.