מאחורי הקלעים: הישראלי שהחליט להילחם בקניה ווסט דרך AI | האזינו

כשקניה ווסט פרסם תוכן אנטישמי במהלך הסופרבול, יוצר התוכן הישראלי גיא בר החליט להגיב בדרך יצירתית. בראיון מיוחד הוא חושף את הסיפור המלא מאחורי הסרטון שהסעיר את הרשת

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
קניה ווסט
קניה ווסט | צילום: רויטרס

יוצר התוכן הדיגיטלי גיא בר וחברו אורי בז'רנו יצרו סרטון AI שהפך לוויראלי, בו מככבים סלבריטאים יהודים עם חולצות נושאות מסר נגד קניה ווסט. בשיחה עם איריס קול ב-103fm, חשף בר את הרקע ליצירה.

"קניה ווסט העלה פרסומת בזמן שידורי הסופרבול, שאלו השידורים הכי משמעותיים בארה"ב בשנה, לאתר שלו", פתח בר והמשיך: "לפני הסופרבול האתר היה רגיל - עם מרצ'נדייז ובגדים וכן הלאה. מיד שעלתה הפרסומת הוא השאיר רק טי-שירט לבנה עם צלב קרס. אני ראיתי את זה ואמרתי: 'אנחנו חייבים להגיב'".

בניגוד לגישה התוקפנית של ווסט, בחרו היוצרים בגישה מעודנת יותר: "הפוך לאלימות והפרובוקטיביות של קנייה ווסט ארזנו את זה באריזה אנדרסטייטמנט - אנשים בסרט לא מדברים, זה מאוד עדין, זה בשחור לבן", הסביר בר. והוסיף: "כל הדמויות הם יהודים ויהודיות מאוד מפורסמים בעולם ומעבר לזה הם הסביבה החברתית התרבותית של ווסט".

כאשר נשאל על התנגדותה של סקארלט ג'והנסון לשימוש בדמותה בסרטון, השיב בר: "אני מבין את זה לחלוטין אבל אני חושב שלקחת את השיח לעולם הטכנולוגי ולהזיז הצידה את נושא האנטישמיות זה לא מעשה מדויק".

תגיות:
קניה ווסט
/
בינה מלאכותית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף