שיר שבח מחולון
האלבום החדש: מגידי גוב ועד דני אבדיה
השבוע נחת אצלנו אלבומו הטרי "דרך ארץ אחרת". מדובר ביצירה שהורכבה לאורך שנתיים מורכבות, כשהסקיצות הראשונות החלו להגיח בסוף 2023. נקטעו שוב ושוב על ידי סבבי לחימה. היצירה נעה בקצב אקראי בין פרצים של עבודה אינטנסיבית לבין תקופות של שתיקה, שבהן המוזיקה נדחקה הצידה והרגישה כמו מותרות. היצירה הגיעה לקו הסיום רק בסוף פברואר 2026, כשהמיקסים האחרונים נחתמו ברקע תחילת המלחמה מול איראן, זהו אלבום ששאף היטב את אדי התקופה.
לקראת סיום העבודה, מאור פנה לדני אבדיה, מי שהיה מושא השיר המכונן שלו ב-2020. תיאר את הלך הרוח של הפרויקט, יחד עם הכיוון המדויק שדמיין עבור דבריו של הכדורסלן בתוך היצירה שלו. אבדיה השיב בהקלטת "וואן-טייק" אחת, חשופה ואמיתית, שנכנסה לאלבום כפי שהיא. אין ספק זה רגע שיא מרגש בהאזנה, "ההתקדמות שהוא עשה בליגה בשנתיים האחרונות היא מטורפת, שאפו על זה שהוא בכלל מצא זמן לקחת חלק בפרויקט, זה כל כך לא מובן מאליו". שיתף מאור.
"דרך ארץ אחרת" מחייב אותנו לקלף את שכבות הסאונד שארגוב ומאור רקחו. הסמפלים כאן משמשים לתת-מודע המוזיקלי של האלבום. מאור מנהל דיאלוג חשוף עם הקולות של המיינסטרים הישראלי הוותיק ומאלץ אותם להתמודד עם המציאות שלנו היום.
יש אימרה כזאת "המטרה היא ליצור מוזיקה שאתה בעצמך היית רוצה לשמוע", וכששאלתי את מאור, מה הוא, בתור מאור בן ה-13 מחולון היה אומר על האלבום הזה. הוא ענה בכנות שספק אם הילד ההוא היה מבין את התמונה הגדולה, אך הוא ללא ספק היה "עף" על הטכניקה והביטים. "רצינו לעשות אלבום שאנחנו נורא אוהבים, ניסינו כמעט ולא לערב את הקהל במחשבה בכלל בזמן היצירה. אני חושב שזה מה שעושה את הפרויקט הזה כל כך מיוחד ולא צפוי.