פסטיבל התמר יחזור בסוכות הקרוב (28 בספטמבר עד 2 באוקטובר 2026) למהדורתו ה-26, שתציין השנה גם 70 שנה למועצה האזורית תמר. כמדי שנה, האירוע יתפרש על פני ארבעה מוקדים שונים באזור ים המלח והמצדה, ויפגיש כמה מהשמות הבולטים במוזיקה הישראלית למופעי ערב, הופעות זריחה ואירועים פתוחים לקהל הרחב.
במתחם המרכזי למרגלות המצדה, "היכל מצדה", יעלו לאורך ימי החג שילובים ומופעים משותפים שנולדו עבור הפסטיבל. ערב הפתיחה יפגיש על במה אחת את מארינה מקסימיליאן, אתניקס, ואת שיתופי הפעולה המיוחדים של מירי מסיקה וקרן פלס, ואברהם טל ומוש בן ארי. בהמשך השבוע יתקיימו ערבים נושאיים, בהם ערב "פנטזיה מדברית" עם פול טראנק, דודו טסה, שרית חדד, רביד פלוטניק וסט לייב של פטרה; וערב שיחבר בין רוק, פופ והיפ-הופ בהשתתפות ברי סחרוף (רגע לאחר השקת אלבומו החדש), נגה ארז, טונה ואודיה. ערב הנעילה של הבמה המרכזית יציג קו אנרגטי עם הופעות של ג'ימבו ג'יי, לירן דנינו, היהודים, בן צור ועדן בן זקן.
גזרת מופעי הזריחה האייקוניים על פסגת המצדה (במתחם הארמון הדרומי) תציע השנה תמהיל מגוון: אסף אמדורסקי, שלומי שבן ויעל קראוס יבצעו במלואו את אלבום המופת של "החלונות הגבוהים"; צמד הדיג'יים הבינלאומי אדם טן ומיטה גאמי יעלו לסט אלקטרוני מול הזריחה; להקת ג'ירפות תציין 20 שנה לאלבומם "גג" ותארח את מיכה שטרית; ובבוקר האחרון יעלו התקווה 6, ויני ויצ'י ודיג'יי דרוויש, שיציגו בין היתר ביצוע לייב משותף לטראק "ויהי אור".
במקביל למופעים בתשלום, הפסטיבל ימשיך את המסורת של חיבור לקהילה ויציע הופעות חופשיות פתוחות לקהל הרחב בשני מוקדים: תחת עץ הבאובב בקיבוץ עין גדי יופיעו מני בגר (המציין 40 שנות רוקנ'רול) וגל דה פז; ובפארק נחל אמציהו שביישובי כיכר סדום יופיעו עלמה גוב והרכב ההיפ-הופ שאזאמאט. מכירת הכרטיסים לפסטיבל נפתחה.