פאר טסי תקוע, שלום חנוך ומתי כספי מביישים את בגרותם והפתעת השבוע

הזמר הים תיכוני ירד מ"דרך השלום", שני המוזיקאים הוותיקים לא הצליחו ליצור שיר ראוי, סאבלימינל הלך לאיבוד וסולנית "טיפקס" כבשה. שירים חדשים ב"חם באוזן"

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
פאר טסי, שלום חנוך, מתי כספי
פאר טסי, שלום חנוך, מתי כספי | צילום: ארן חן צלמים,גיא פריבס

השבוע היה טעון מאוד מבחינה מוזיקלית במחוזותינו. שני אלבומים חדשים שיצאו לדודו אהרון ("השמחה שלנו") ובניה ברבי ("מישהו איתי כאן") משכו את עיקר תשומת הלב, בייחוד דודו אהרון עם הסכסוך שפרץ בינו לבין שדר רדיו "לב המדינה" אליקו.

מבחינת סינגלים, יצאו כמה שירים חדשים שניסו לשאת בשורה חדשה אך ספק אם הצליחו לעמוד במשימה בכבוד.

עזבו לרגע את העובדה שלשלום חנוך נגמר הקול כמעט בצורה טוטאלית ולשיר עבורו זה בגדר חטא ומבייש את בגרותו, ויותר מכך, צורם באוזן ואפילו מרגיז.

מתי כספי איבד כל שליטה על השירה הנמוכה שלו ושר בצורה טכנית מדי וחסרת רגש. שילוב הקולות בין השניים הוא פשוט קטסטרופה בשיר החדש ועוד לא דיברתי על הלחן הבינוני ומטה שדי מאכזב שהוא המיטב שיצא משני יוצרים שאחראים על אינספור קלאסיקות ענק שעיצבו את הפסקול הישראלי והשפיעו על הסאונד המקומי.

הניסיון להגיש רוק אמצע הדרך ובלוז לא הולך לשניים, ואין ספק שמדובר בשיר שצפוי להיעלם לנו מהר מהפלייליסט וטוב שכך.

השיר אמנם בנוי טוב, מקצב לטיני שובה לב וחמוד אבל תכלס אין בו שום דבר מיוחד. נשמע כמו עוד אינספור שירים בסגנון, סאבלימינל עם הדנ"א האישי שלו די הולך לאיבוד בשיר והתוצאה אמנם נחמדה אבל לא מתקדמת, לא מתרוממת ולא מובילה לשום מקום. שיר סתמי להעברת הזמן ותו לא.

מה שמאכזב זה שלאושר כהן, שהוא אחד היוצרים הכישרוניים לאחרונה, יש את היכולות והפוטנציאל לתפור למידותיו להיט בדיוק כמו שהוא תופר למיטב היוצרים להם כתב, אך הוא מעדיף לשחק בבולשיט במקום לעשות אמנות. שיר טראשי שיש לגנוז ומיד.

למרות ניסיונות חוזרים ונשנים (וחלקם אף מיוחדים, יש לציין) לרכב על להיט טרנדי תורן ולהישאר בתודעה- טסי מתקשה לעלות שוב על דרך המלך.

לאחרונה עזב את משרד "שרית הפקות" שהלך איתו כברת דרך די ארוכה והוציא בימים אלה את "מי אני", שיר חדש אותו יצר עם טליסמאן. השיר נשמע כמו שאר שיריו של טסי, נוסחתי, שבלוני ולא מעניין, לא מגיע לשיא מוזיקלי כלשהוא ולא מתפתח כל כך.

הוא מעדיף בינוניות על פני להביא וייב אחר מזה שמצופה ממנו ולכן אולי גם השיר הזה לא מצליח באמת לסחוף.

בשיר הוא מנסה להעביר מסר שיש להסתפק במועט ולפעמים אהבה גדולה מספיקה בשביל לחיות. גימיק טקסטואלי ידוע, חרוש ומאוס. ספק אם תצליחו לשרוד האזנה של יותר מדקה לשיר. אם כן- שאפו!

ב"יודעת את הכל", שירה החדש, היא מציגה תמהיל מצוין ומדויק בין מזרח למערב, בין סלסולים מבית אמא לנגיעות פופ אלקטרוניות וטקסט מיוחד, בלתי שגרתי ואישי שאי אפשר שלא להתפעל מהמקוריות היצירתית של קריאף וגם מהקליפ השרירי במיוחד שביים וצילם דודו ואזנה בניחוח DIY.

בניגוד לקליפ המושקע, השיר עצמו די סטנדרטי, מונוטוני ולא מתפתח כל כך, גם לא במעבר בין הבתים לפזמון, אבל כשיר ליווי לקליפ המיוחד והמאוד אמנותי וראוי להערכה - הוא סביר.

תגיות:
שלום חנוך
/
פאר טסי
/
חם באוזן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף