למרות הקורונה, 2020 דווקא הייתה מסקרנת | סיכום השנה במוזיקה

מדואה ליפה ואריאנה גרנדה ועד "דה וויקנד", הארי סטיילס וג'סטין ביבר – כתבי התרבות של "מעריב", דודי פטימר וצוף ישראלי, מסכמים שנת קורונה במוזיקה הלועזית

דודי פטימר צילום: דודי פטימרמעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונלייןלוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
דואה ליפה
דואה ליפה | צילום: Kate Green/Gettyimages

שנת 2020, "שנת הקורונה", הייתה אחת השנים הקשות והמורכבות בהיסטוריה של היקום ולמרות המשבר העולמי שהיא הביאה עמה, היא גם לוותה בלא מעט שינויים בשלל תחומים, בהם בתחום המוזיקה.

בעוד שהקונצרטים, ההופעות והפסטיבלים הושבתו כמעט כליל והאמנים, ותיקים כמתחילים, נאלצו לבלות מרבית זמנם בבית, השנה יצאה תוצרת לא קטנה של שירים ואלבומים, תופעות וטרנדים שהפכו את השנה הזו לדי מסקרנת מוזיקלית.

זו הייתה שנה שה"קיי פופ" (שחדר אלינו הודות לאלה לי להב) פרץ מגבולות הרשת אל לב המיינסטרים בדמות הרכבים כמו BTS ו"בלאקפינק". הטיקטוק הכתיב את להיטי האינסטנט של התקופה (דוגמת Savage Love). האייטיז חזרו בגדול בזכות להיט השנה – Blinding Lights של "דה וויקנד".  דואה ליפה והארי סטיילס ביססו מעמדם כאייקוני פופ עכשוויים לעומת בילי אייליש שדי שמרה על פרופיל נמוך השנה. ג'סטין ביבר חזר אחרי 5 שנות שתיקה בצורה בוגרת יותר והקליט לא מעט דואטים מכשפים. טיילור סוויפט הספיקה להוציא שני אלבומים ואריאנה גרנדה שברה שיאים עם האלבום Positions שעורר פרובוקציה בשל תכניו המיניים (34+35).

בפרק חגיגי של הפודקאסט "מילים ולחן" ברדיו 103FM אירח דודי פטימר באולפן את כתבת התרבות של אתר "מעריב אונליין", צוף ישראלי, לשיחה מעמיקה על הטרנדים, הכוכבים, הלהיטים והכישלונות שקרו השנה במוזיקה הלועזית עם הסיפורים הקטנים מאחורי השירים הגדולים וניתוח השנה שחלפה על תעשיית המוזיקה בצל קורונה.

תגיות:
"מילים ולחן"
/
סיכום שנה 2020
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף