סנדק הגרוב: כשאריק לביא המציא את עצמו מחדש

בפרק Fאנקי וגרובי במיוחד, צלל דודי פטימר אל שירי הגרוב והרוק של אריק לביא שנשאו בשורה חדשה בשמי הפופ המקומי. בלעדי לאתר ולישומון 103fm

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
אריק לביא
אריק לביא | צילום: ערוץ 8

בראשית שנות ה-70, כשהוא באמצע שנות ה-40 לחייו, עשה את הבלתי יאומן: הצליח לשמור על רלוונטיות כל כך עצומה ומיתג עצמו כזמר גרוב, פופ ורוק בועט ותוסס וביסס מעמדו מחדש כמכונת להיטים משומנת.

"שיר סתיו" (כל הנחלים), "שיר הוא לא רק מילים", "זה קורה", "די לקטר וליילל", "אני אשיר לך שיר" ועוד הפכו במרוצת השנים לקלאסיקות.  לצד הלהיטים הסטנדרטיים, לביא הפך, במודע או שלא, לאחד הסנדקים הראשונים ופורצי הדרך של הגרוב והFאנק המקומי, כשחבר למעבדים מוזיקליים כמו יגאל חרד (יד ימינו שנים רבות), אילן מוכיח, דוד קריבושי וקובי אשרת והקליט שירים כמו "לא גומר ת'חודש", "עם ישראל חי", "מתש"ח באהבה" וגרסאות Fאנקיות מחודשות לשיריו הישנים כ"שיר הקטר" ו"הסלע האדום" שבגרסאות העכשוויות הביאו סאונד שטרם נשמע כמותו בישראל.

בפרק הנוכחי של "מילים ולחן" בדק חוקר המוזיקה דודי פטימר את השפעות הFאנק, הרוק והגרוב על לביא דרך הסיפורים מאחורי שיריו הגדולים בגרסאות פחות מוכרות (בחלקם) וניסה להבין איך לביא הצליח בגיל 50 להפוך לאחד הרוקרים הכי בועטים במדינה.

תגיות:
אריק לביא
/
"מילים ולחן"
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף