טרנד ה"טכנו פופ" מאיים לחרוץ גזר דין מוות על המוזיקה המזרחית

תופעה חדשה ומפחידה מבית היוצר של איתי לוי, נסרין קדרי ועומר אדם לועגים לקלאסיקות ישראליות ומה קרה לנציגת ישראל באירוויזיון עדן אלנה? מדור "חם באוזן"

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
עדן בן זקן
עדן בן זקן | צילום: אור גפן

שלושת השירים שונים לחלוטין בלחניהם ומילותיהם מהקלאסיקות הישראליות הידועות בעלות השם הזהה ("בוקר טוב עולם" של "אבטיפוס", "בשמלה אדומה" של להקת הנח"ל ו"יש לי יום הולדת" של "אחרית הימים").

נכון, זה לגיטימי מבחינה חוקית לקרוא לשיר איך שרוצים אבל עדיין אני תוהה מה עולה במוחם של האמנים כשהם בוחרים להקליט שיר (לא משנה כרגע אם הוא טוב או לא) שנקרא על שם נכסי צאן ברזל שכל כך מושרשים בפסקול הישראלי, כאלה שכשאתה אומר את שמם ישר אתה נזרק בקונוטציה למחוז הקלאסיקות הידועות.

ובאשר לשירו של לוי שיצא השבוע, אם נתעלם מהקליפ נוצץ הסלבס (את חלקם אני מודה, איני מכיר ולא כל כך מעוניין להכיר), מדובר בשיר פופ קליט, קצבי ותפור היטב למידותיו של לוי. נכון, הוא מנסה לעשות פופ טראשי וטרנדי ובוודאי שהשיר לא ייזכר בעוד ימים ספורים.

עם זאת, בתור להיט אינסטנט הוא מספק את הסחורה (כולל קטע הראפ החמוד שלוי "מרביץ" באמצע השיר), הן מבחינת הלחן והן מבחינת הביצוע, אך לא כל כך בשל הטקסט שנכתב כנראה על ידי עילגים לעברית:

תגיות:
מזרחית
/
חם באוזן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף