אתמול בערב, עוד יום רגיל לכאורה, נסעתי במשך עשר דקות עד לבארבי בתל אביב. עשר דקות מאוחר יותר, קרה משהו שלא התכוננתי אליו: הייתי יכולה להישבע שאני בהופעה באמפי עצום בחו"ל, עם שכבות שכבות של קהל שיודע כל פסיק ממילות השירים, ובאותה נשימה הרגשתי כל כך בבית. כן, אני מדברת על יהונתן מרגי, או רק מרגי, מה שתעדיפו, שהוכיח אחת ולתמיד שהוא בליגה של חברינו מעבר לים. כדאי שמישהו יעדכן אותם. 

"את תופסת אותי עשר דקות אחרי, אז אענה באופן לא פרופורציונלי בכלל, היה מטורף, מעל לכל הציפיות", סיפר לי כשהדי המעריצות (והמעריצים) שככו מעט. וזה לקח זמן. "ההופעה בשבילי היא כמו סגירת מעגל, כי התחלתי את כל המסע עם הלהקה שלי פעם ראשונה בבארבי לפני שנה וחצי, עם האנשים האלה. זה היה מאוד מפחיד בשבילי ובשביל כולנו, להופיע עם להקה, לעשות משהו הרבה יותר חם, אינטימי ואמיתי. זה היה משהו שנורא רציתי לחקור ולהתפתח אליו, וגם פחדתי כי לא ידעתי מה יהיה. אף פעם לא פתחתי הופעה עם כרטיסים, זה היה יום מרגש שעבר בהצלחה. חווינו כל כך הרבה כלהקה, זה נשמע כמו עשרים שנה ובסך הכל עברה שנה וחצי". 

"אף אחד לא יכול להאמין, אפשר רק לחלום" 

אמנם החזרה לנקודה ממנה הכל התחיל כבר מאחוריו, אבל ההופעה אמש היא הסנונית הראשונה בסיבוב הופעות מיוחד שזכה לשם 'קרוב מתמיד'. "מחכות לנו עוד הופעות כמו זו, נראה לי שהדבר המרכזי פה הוא הקסם", הצליח מרגי לתאר במשפט את הדבר הנפלא שיצר במו ידיו, "אני לא חושב שיש עוד קסם כזה באף אחת מההופעות, להסתכל לאנשים בעיניים, לדבר איתם, להרגיש את האנרגיה שלהם חוזרת אליהם ואליי. אני לא יכול לחכות". כשחזרתי רגע לאחור, לאותם ימים של 'הכוכב הבא' שהכירו אותו לעולם, אמר: "אף אחד לא יכול להאמין, אפשר רק לחלום. כיף לי לגרום לכמה שיותר אנשים ליהנות ולשמוח, זה משמח גם אותנו". 

תגידו, יצא לכם פעם להתעמק במילים של שיר ולנסות להבין על מי הוא נכתב? אז בואו נאמר שב'יהיה יהיה' שכתב מרגי על לא אחרת מבת זוגו ליה שון, אתם לא צריכים לנחש. "זה שיר שמאוד מסמל את התקופה האחרונה בחיים שלי", חשף בפניי את המחשבה שמאחורי הכיף הזה שמתנקז לשתיים וחצי דקות. "הוא נכתב על ליה ועל תקופה כזו של התחלות חדשות, של לא לחשוב מה יהיה ולתת ליקום להוביל. זו הסיבה שהוא גם כיף כזה, זה כיף לשחרר ולפחות לנסות לשחרר. לא האמנתי שראיתי את האנשים מולי שרים את המילים, זה היה לא נתפס". 

אני חייבת להודות שחששתי שארגיש קצת מבוגרת בקהל. ומה קרה בפועל, אתם בטח שואלים? טעיתי בגדול, כפול אלף בריבוע. מרגי הצליח לחצות אתמול דורות וגילאים עם ערמות מסחריות של כישרון ויכולת בימתית ראויה להערצה, והכל בליווי ענווה גדולה ונדירה מאוד בנוף. אז לא נותר לי אלא להודות לך מרגי, על שנתת לנו את הלב שלך במתנה. מבטיחים להחזיר. 

ההופעות הבאות: חיפה (8.6), יהוד (14.6), מודיעין (17.6), בארבי תל אביב (24.6), ואמפי שוני (25.8)