התיאטרון הקאמרי פרסם היום (ראשון) את ההחליטה כי בקרבות דבריו האנטי להט"ביים של המחזרי האיריס  גרהם לינהן הוא מבטל את הפקת החמזמר "לחסל את הגברת הזקנה" שתוכננה לעונה הבאה בבכיכובם של מרים זוהר, וכוכבי "קופה ראשית" יניב סוויסה ודניאל סטיופין.

לינהן נחסם מרשת "טוויטר" בגלל "הפרות חוזרות ונשנות של הכללים שלנו נגד התנהגות שנאה ומניפולציה של פלטפורמה". הקומיקאי לשעבר השמיע שורה של הערות אנטי טרנסיות והתקפות אישיות, ונחסם סופית אחרי תשובה לציוץ של מכון הנשים שאיחל לטרנסיות סוף שבוע גאווה שמח, אליו השיב "גברים הם לא נשים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"בשל אמירות מסיתות, אנטי טרנסיות ואנטי-להט"ביות של המחזאי האירי גרהם לינהן, שבעטיין נחסם לאחרונה חשבון הטוויטר שלו; התיאטרון הקאמרי החליט לבטל את הפקת 'לחסל את הגברת הזקנה' שכתב", נכתב בהודעה. ההצגה תוכננה לעלות בעונה הקרובה, בכיכובם של מרים זוהר, יניב סוויסה, דניאל סטיופין, אוהד שחר, נדב אסולין וערן מור. לינהן הוא פעיל אנטי-טרנסי, שהתבטא פעמים רבות נגד הקהילה הטרנסקסואלית. בשנת 2020 נחסם חשבון הטוויטר שלו בעקבות אמירות פוגעניות ומסיתות נגד הקהילה. לפני שבועות אחדים נחסם חשבונו בשנית בשל אמירות דומות".

"דעותיו ודבריו של גרהם לינהן עומדים בניגוד מוחלט לערכי התיאטרון. אמירותיו שוללות למעשה הכרה בזכויות אדם, וכמוסד אשר דוגל בשוויון חברתי ומתנגד לאפליה מכל סוג - החלטנו לוותר על המחזה", נכתב עוד בהודעה.

המחזה The Ladykillers מאת לינהן מבוסס על סרט קולנוע משנת 1955, שזכה לגרסה מחודשת של האחים כהן בשנת 2004. ההצגה עלתה בשנת 2011 והוצגה ברחבי בריטניה בהצלחה מרובה. במרכז העלילה חבורת נוכלים שמתכננים שוד ונתקלים בקשישה שמתעקשת להערים עליהם קשיים.