תערוכת אוסף האומנות הישראלי של קבוצת הפניקס, הכוללת למעלה מ-200 עבודות אייקוניות ויצירות מכוננות, שרבים מהאומנים הישראלים לדורותיהם, הושקה היום (ראשון) במוזיאון רמת גן לאומנות ישראל.

לישון בתוך יצירה: תערוכת פופ אפ אמנות במלון
אהבה בת 20: היכל אמניות הבמה בהרצליה חוגג שני עשורים בעונה עשירה
 
בין האומנים שיצירותיהם מוצגים בתערוכת "בארץ אהבתי", נמנים ראובן רובין, נחום גוטמן, משה מוקדי, אנה טיכו, ציונה תג'ר, יצחק דנציגר, יוסף זריצקי, יחזקאל שטרייכמן, אריה ארוך, אביבה אורי, אביגדור אריכא, מיכאל גרוס, אורי ריזמן, רפי לביא, משה קופפרמן, לאה ניקל, משה גרשוני ואורי ליפשיץ.

נחום גוטמן - בית הכנסת בטבריה, ארון הקודש, 1947 (צילום: אלעד שריג)
נחום גוטמן - בית הכנסת בטבריה, ארון הקודש, 1947 (צילום: אלעד שריג)

לאה ניקל, ציור, 1983 (צילום: אברהם חי)
לאה ניקל, ציור, 1983 (צילום: אברהם חי)

יוחנן סימון, מנוחת שבת בקיבוץ, 1947 (צילום: אברהם חי)
יוחנן סימון, מנוחת שבת בקיבוץ, 1947 (צילום: אברהם חי)

עוד מצויות באוסף עבודות אייקוניות של שורת אומנים נוספים, בהם יגאל תומרקין, יאיר גרבוז, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, יהודית לוין, תמר גטר, ציבי גבע, עידו בר אל, יוסי ברגר, עדי נס, מיכל רובנר, סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, אלי פטל, חנה סהר, דוד עדיקא ושרון יערי.

התערוכה תהיה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב עד ה-14 באוקטובר, בהזמנת מקומות מראש והחל מה-15 באוקטובר הכניסה תהיה בתשלום.

התערוכה הייחודית מתקיימת לציון 75 שנים להיווסדה של קבוצת הפניקס ועל רקע האירועים לציון 100 שנים להיווסדה של רמת גן.

ראש העיר רמת גן, מר כרמל שאמה הכהן: ״אני מאד מתרגש. זה כבוד גדול וזכות גדולה לעיר רמת גן לארח תערוכה במשקל הייחודי והמדובר הזה. בעת הזו עוברים על מדינת ישראל ימים מורכבים,  והנה תערוכה שיכולה לאחד ולתת לישראלים כמה שעות של ישראליות תרבותית מאוחדת וטהורה. אני גאה שהיא תוצג במשכן המוזיאון הזה שהושקעו בו כל כך הרבה משאבים ציבוריים. אני מזהה התעניינות רבה של הציבור בעיר, גם בטווח הגילאים, גם טווח דמוגרפי רחב, וזו בשורה אמיתית.

מאחל לכולם שנה טובה, שנת בריאות, מחכים לנו ימים מפלאים, יהיו כאן מפגשים והמון עיניים בורקות בזכות מה שנאסף על ידי קבוצת הפניקס ובעליה לאורך שנים רבות. זהו אוסף נדיר ומיוחד והושקע תקציב חסר תקדים כדי לארח תערוכה ברמה כזו ומהסוג הזה. אני בטוח שיהיה מושלם. תודה לכל מי שעמל וטרח על התערוכה המיוחדת הזו״.

 מנכ"ל קבוצת הפניקס, מר אייל בן סימון: ״בארץ אהבתי הוא אוסף אמנות שחברת הפניקס מחזיקה בו, זהו נכס מאוד גדול שבמשך שנים רבות לא ראה אור, ובעיקר ראה הרבה מחסנים. לצד המחויבות כגוף שהולך 75 שנה בעיקר בנושאי כלכלה, קיימת מחויבות שלנו לאזרחים להציע לצפות באוסף הפרטי הגדול ביותר שיש בישראל. האוסף הוא לא נכס של הפניקס, הוא שייך לכל הציבור, האוסף עצמו מרכז יצירות מתחילת הציונות ועד ימנו, אמנים מופלאים, יצירה מופלאה.

האוסף מתאר 100 שנים של יצירה ישראלית. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, תקופה קשה וגילינו בתוך רמת גן שיש לנו שותפות נהדרת ואני רוצה להודות לראש העיר ולמוזיאון. אני בטוח שהתערוכה תגיע ללבבות של הישראלים ותעשה להם משהו בפנים, סיור נפלא אמנות אחת. שנה טובה".

 יו"ר מוזיאוני רמת גן וסגן ראש העיר, עו"ד רועי ברזילי: "לא מובנת מאליה שותפות כזאת עם חברת הפניקס . זהו כבוד גדול למוזיאון, סביבה שלמה של מוזיאונים יארחו אמנים חדשים פה ברמת גן. אין ספק שזוהי תערוכה מרשימה ומיוחדת. יצירות שלא הוצגו עד היום בפני הציבור הרחב. זוהי הזדמנות נהדרת להעמיק את הידע של כולם כולל תלמידים שיהיו שותפים לחוויה המיוחדת הזו".

 מנכ״ל מוזיאון רמת גן, רן גואטה: ״רק בשנה האחרונה נחשפתי לעולם האמנות. יש לנו אמנים מיוחדים ומדהימים בארץ. אוסף האמנות הביא למוזיאון מתנה גדולה. מעל 200 יצירות של גדולי האמנים הישראלים. עוצמה מטורפת. עד כה מעל 12 אלף מבקרים כבר הזמינו מקומות לתערוכה ויגיעו עוד רבים. ככל שיגיעו יותר מבקרים לאמנים יהיה הרבה יותר מקום".

 אוצרת התערוכה, רוני כהן-בנימיני: "זה רגע מיוחד, הרבה מאוד אנשים מוכשרים. לא בכל יום נפתחת תערוכה בארץ שמרכזת יצירות מופת בהיקף כזה. זה לא מובן מאליו שחברה מסחרית מחזיקה באוסף מופתי שכזה, ומחליטה לחשוף ולהנגיש אותו לאוכלוסייה. לא בכל יום מקבץ מוכשר של כל כך הרבה אנשים מוכשרים מתכנס למהלך תרבותי נדיר וחשוב כמו זה. עבורי זה היה מסע מופלא, ואני מודה ליוסף חכמי שבנה את האוסף המופלא הזה בהבנה ובתשוקה אדירה".