כלת פרס ישראל בתחום אמנות הבמה: תיאטרון ומחול, נעמי פולני, הלכה הבוקר (שני) לעולמה בגיל 97. פולני מזוהה יותר מכל כבמאית להקת "התרנגולים", וכן כבמאית הלהקות הצבאיות בשנות המדינה הראשונות.

נעמי פולני נולדה ב-4 באוגוסט 1927 תל אביב. לאחר שסיימה את לימודיה בגימנסיה הרצליה, הצטרפה לפלמ"ח ובמלחמת השחרור היתה מכוכבות להקת הפלמ"ח, הצ'יזבטרון. פולני היתה נשואה לזמר ולשחקן ליאור ייני. לשניים שני ילדים.

לאחר מלחמת השחרור, פולני החלה לשחק בתיאטרון הקאמרי ולמדה מוזיקה. בשנות החמישים הפכה לבמאית הלהקות הצבאיות. היא עבדה עם להקת פיקוד צפון, עם להקת גייסות השריון ועם להקת הנח"ל. עבודתה עם הלהקות הצבאיות הנציחה סגנון העמדה מיוחד: תנועות גופם של הרקדנים ביטאו את משמעות מילות השירים בעזרת משחק ופנטומימה.

בשנת 1960 פולני חברה למשוחררי להקות צבאיות איתם עבדה והקימה את להקת התרנגולים. רפרטואר הלהקה היה מורכב משירי להקות צה"ל, שירים מוכרים נוספים וחומר חדש ומקורי. פולני חילקה את תכניות הלהקה לנושאים שונים ובחרה שירים על פי אותם נושאים. להקת התרנגולים התפרקה ב-1963.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״נעמי פולני, כלת פרס ישראל שכונתה ״מלכת הלהקות הצבאיות״ עזבה אותנו הבוקר והיא בת 96. נזכור באהבה ובהערכה את האם המייסדת של להקת התרנגולים הבלתי-נשכחת ומי שתרמה בכישרונה העצום לפיתוח התרבות הישראלית המקורית. בזכותה ולאורה התעצבה מנגינת חייהם של רבים מאיתנו. תנחומיי לבני משפחתה ולכל אוהביה. יהי זכרה ברוך״