יממה לאחר הופעתה של נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן, אירעה תקרית חריגה בתחרות. נציג הולנד, ששובץ בין גולן לנציגת לוקסמבורג, טלי גולרגנט הישראלית, לא הופיע לחזרה. מטעם איגוד השידור האירופי נמסר: "אנו חוקרים אירוע שבו היה מעורב, הוא לא יעלה לחזרות עד להודעה חדשה". בהמשך הוסר הדגל ההולנדי מדלתו לאחר תקרית פיזית שלו עם צלמת של רשת השידור השוודית שמפיקה את התחרות. הלילה נערכת חזרת השופטים שבה ייקבע 50% מהניקוד וטרם ברור אם הולנד תיכלל בה.

למרות קריאות הבוז מהקהל: עדן גולן עלתה לגמר האירוויזיון
"עדן הייתה בלי שינה": החזרה שכל אירופה מדברת עליה

בתוך כך ולאחר ההופעה המרשימה אמש, ישראל זינקה מהמקום השמיני למקום השני בטבלאות ההימורים ולמקום הראשון בקרב הקהל. גולן עלתה לגמר שיתקיים במוצ"ש, שם תופיע איתו הזמרת כשיר מספר 6. לאחר הביצוע אמרה גולן: "אני כל כך מאושרת, זו זכות לא נורמלית לייצג את המדינה שלנו. תודה לכולם שעזרתם לי להגיע לפה. אני אוהבת אתכם".

למרות הופעתה המדהימה, ובדומה למה שקרה בחזרה הגנרלית, בסיום הביצוע נשמעו קריאות בוז מהדהדות מהקהל, ודגל פלסטין הונף על ידי אדם בקהל - שמיד הוצא מהאולם. קריאות הבוז התחזקו במילות הסיום של השיר, שכן עדן שרה בעברית.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גולן ויתר נציגי המדינות שהעפילו לגמר נכחו במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתום משדר חצי הגמר ובמהלכה נשאלו המתמודדים שאלות מעיתונאים מכל רחבי העולם. עיתונאי מפולין שאל את גולן האם היא חושבת שבעצם התמודדותה היא מסכנת את יתר המתמודדים האחרים בתחרות. 

מנחה האירוע אמר לה שאינה חייבת לענות אך לאחר התלבטות קצרה, גולן הגיבה: "אני חושבת שכולנו כאן בשל סיבה אחת בלבד, איגוד השידור האירופי מקפיד על כל אמצעי הבטיחות כדי להפוך את זה למקום בטוח לכולם. אני חושבת שזה בטוח לכולם, אחרת לא היינו כאן". 

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU))
עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU))

בערוץ VRT, המשדר את התחרות בבלגיה עבור האוכלוסייה הפלמית, השידור נפתח בשקופית גינוי לישראל, בה נכתב: "אנו מגנים את הפרת זכויות האדם מצד ישראל. יתרה מכך, מדינת ישראל הורסת את חופש העיתונות - לכן אנו קוטעים את התמונה לרגע".

גרטה טונברג, עדן גולן (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי,News Agency/Johan Nilsson via REUTERS)
גרטה טונברג, עדן גולן (צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי,News Agency/Johan Nilsson via REUTERS)

מוקדם יותר וטרם תחילת חצי הגמר, הגיעו מאות מפגינים פרו פלסטינים למחות נגד ישראל. ההמונים הניפו שלטי פלסטין וקריאות נגד המלחמה בעזה, כאשר בין המפגינים הגיעה מישהי מוכרת במיוחד, גרטה טונברג, פעילת הסביבה השבדית שהתעטפה בהפגנה בכאפייה.