עולם התיאטרון נפרד משלמה בר שביט: בשעה זו מתקיים בתיאטרון "הבימה" טקס האשכבה לשחקן התיאטרון הוותיק שלמה בר שביט, שהלך לעולמו בגיל 90, לאחר קריירה עשירה ומרשימה, בנוכחות אנשי תרבות ותיאטרון, ראש העיר של תל אביב, רון חלודאי נשא דברי הספד.



ארונו הוצב היום (שלישי) בשעה 11:45 על במת רובינא, והקהל עבר על פניו. ההלוויה תתקיים בשעה 16:00 בבית הקברות "מנוחת עולם" ברחוב בני וו. רייך, נתניה.


בר שביט זכה בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים לשנת 1999, וב־2002 זכה לתואר יקיר העיר תל אביב־יפו. ב־2012 הוכתר על ידי אוניברסיטת בר אילן בתואר דוקטור לשם כבוד.

לאורך הקריירה גילם 260 תפקידים בהצגות ובסרטים, והוא זכור בשנים האחרונות בעיקר בזכות הסדרה "פולישוק", שבה גילם את כתריאל, אביו של חבר הכנסת רובי פולישוק.

ארונו של שלמה בר שביט, טקס האשכבה. צלם : אבשלום ששוני
ארונו של שלמה בר שביט, טקס האשכבה. צלם : אבשלום ששוני

בר שביט נולד בשנת 1928 בשכונת שערי צדק בשם שלמה פרידמן, ובשנת 1947, אחרי שעבר בין מוסדות וקיבוצים שונים בישראל, התקבל לסטודיו הדרמטי של תיאטרון הבימה. ב־1948 התגייס לצה"ל, ושירת תחילה ב"להקה הארצית", שהורכבה ברובה משחקני תיאטרון. לאחר מכן עבר ללהקת הזמר של הפלמ"ח - הצ'יזבטרון. בר שביט היה חבר בהנהלת תיאטרון הבימה, ובשנים 1977־1978 היה המנהל האומנותי.

לבר שביט היסטוריה ארוכה בתיאטרון במחזות קלאסיים, יהודיים, מודרניים ומקוריים, כמו גם בגילום תפקידים רבים ומגוונים בקולנוע ובטלוויזיה. בין היתר, הופיע בר שביט בסרט "פובידיליה", ודיבב בסרטי הקולנוע "על כלבים וגנבים" ו"מלך האריות". בשני סרטי הארי פוטר דיבב בר שביט את קולו של אלבוס דמבלדור. 

אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה, אמרה: "רק לפני שנה, בחנוכה, חגגנו עם שלוימלה את יום הולדתו ה־90. הכאב על לכתו מאיתנו הוא גדול מאוד מאוד. הבימה הייתה שלוימלה, וחייו ופועלו בתיאטרון ובתרבות שזורים יד ביד".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב ספדה לבר שביט ואמרה: "הצטערתי להתבשר על פטירתו של שלמה בר שביט, 'שחקן מפתח' בעולם התרבות הישראלי. שלמה, עליו השלום, זכה לשבחים רבים ולפרסים בחייו, ובכללם בפרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים לשנת 1999. הוא ליווה את במות חיינו עוד טרם הקמתה של מדינת ישראל, ותרומתו לעולם התרבות הישראלי תנצנץ לעד ככוכב שביט בשמי התרבות שלנו".