משבר הקורונה: איציק הליצן התראיין הבוקר (שני) בתוכניתו של נתן זהבי ב-103FM והביע את הזעקה שלו ושל אומנים רבים נוספים, שכל מופעיהם התבטלו בעקבות משבר הקורונה: מדוע האומנים העצמאיים אינם יכולים לחתום על אבטלה, בדיוק כמו השכירים שהוצאו לחופשות ללא תשלום לתקופה הקרובה?

שלום לאיציק הליצן
"הפעם אני אדבר בתור הליצן העצוב".

יום עצוב גם לך.
"אני לא רואה את האופטימיות, אני לא אופטימי בתקופה הזאת. עליתי לשידור כדי להביא את זעקתם של כל חבריי האומנים, העצמאיים הקטנים. לאף אחד לא אכפת מאיתנו , כל החיים אנחנו משלמים מיסים בזמן ומשלמים ביטוח לאומי, אבל בתקופה הזאת שכל ההופעות שלנו בוטלו, בפורים הפסדנו הרבה כסף כי כל המופעים התבטלו, אף אחד לא מפצה אותנו. כל המופיעים קדימה בוטלו ואנחנו יושבים בבית בלי לעשות שום דבר".

אני פתחתי את הדברים שלי היום על כול אותם אנשים כמוך, כמו מלצרים, מאבטחים, סבלים בשדות התעופה שכולם עפו הביתה. אף אחד אכן לא נתן דברים מפורשים, איך האנשים האלה יגמרו את החודש הקרוב? איך ישלמו שכר דירה? איך יקנו במכולת 40 חבילות נייר טואלט? אין להם כסף ואין להם עבודה.
"למה אני לא יכול לחתום אבטלה? אנחנו לא עובדים למה אני לא יכול ללכת לביטוח לאומי לקבל דמי אבטלה כמו כל שכיר אחר? אני משלם ביטוח לאומי כל הזמן".

לא נעים לי להגיד לך למה כי אחרי זה יגידו אנשים שאני נגד ביבי,  יש פה ראש ממשלה שמכתיב מדיניות לשר האוצר כפי שמכתיב לשר הבריאות. יש פה 'פאשלות' נוראיות. זורקים בטלוויזה את המשחקים האלה עם הסמרטוט הקטן והג'ל. לא דיברו על הבעיות האמתיות, היה צריך לבוא נציג האוצר ולהסביר לאנשים כמוך מה מצבכם והיה צריך להעלות רופא מקצועי ולהסביר לציבור המודאג מה מצבו ואיך להיזהר אבל ראש הממשלה רוצה את הכול לעצמו בכדי שאותה האישה שהייתה לפני תגיד כמה הוא נהדר וכמה הוא דיבר כל כך יפה. אף אחד לא רוצים דברים יפים, אנשים רוצים תכל'ס, לדעת מה קורה איתם.
"עשו לי טובה שאת המע"מ דחו לי ל-26 לחודש, תודה רבה באמת".

עד אז יהיו לך 50 הופעות ויהיה כסף.
"אין כלום, היומן ריק. הכול בוטל. אפילו המופעים של יום העצמאות בוטלו ואני יושב וחושב מה אני עושה?".

מי ידאג לכל אותם אנשים שתקועים מעכשיו ללא עבודה, ללא פרנסה, ללא היכולת לקיים בית בצורה המינימלית.
"חשבתי שאוכל לקום בבוקר למרוח את האיפור על הפנים, ללבוש את בגד הליצן וללכת לשמח את הילדים בבתי החולים, אבל גם זה אני לא יכול כי יצאה הנחיה מפורשת שלא להכניס מתנדבים לבתי החולים. מצד אחד אתה רוצה להתנדב ולתת מעצמך ואתה לא יכול, ומצד שני, אתה רוצה להתפרנס ולקיים את עצמך ואתה לא יכול".

למה שלא תלך לישיבות ולתלמודי תורה של קנייבסקי לומדים שם עצובים, לך תצחיק אותם.
"יודע מה? זה רעיון, אני אחשוב על זה".

תודה לאיציק הליצן שכבר לא כל כך ליצן אלא בוכה איך הוא יסגור את החודש ואיך ישלם שכר דירה.