בג"ץ קיבל היום (רביעי) באופן חלקי את העתירה של האגודה לזכויות האזרח וביטל ברוב דעות את תוספת התמיכה למוסדות תרבות שיופיעו בהתנחלויות. פסה"ד ניתן ע"י המשנה לנשיאה מלצר ואליו הצטרפה הנשיאה חיות. השופט מינץ נותר בדעת מיעוט.

האגודה לזכויות האזרח הגישה בשנת 2016 את העתירה נגד "תיקוני מירי רגב", כפי שכינתה אותם שרת התרבות מירי רגב, הקובעים קנס על יוצרים, אמנים ושחקנים הנמנעים מלהופיע בשטחים, ותוספת תמיכה למי שמופיע בהתנחלויות. בהחלטת בג"ץ נקבע כי סעיף הבונוס למופיעים בהתנחלויות יבוטל לאלתר.

בפסק הדין נמנע בג"ץ מהחלטה בנוגע לקנס על הנמנעים להופיע בהתנחלויות משום שסנקציה זו לא הופעלה עד כה. בנוסף פסק בג"ץ לטובת העותרת 25,000 ש"ח הוצאות משפט.

השרה רגב הגיבה: "בג"ץ הכריע: אין חרמות! תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב'. בג"ץ הוכיח הבוקר שהמדיניות שלי למניעת הדרת תושבי יהודה ושומרון, ותעדוף הפריפריה נכונה ומוצדקת ומדיניות הפחתת התמיכה למוסדות התרבות שידירו רגליהם משטחי יהודה ושומרון ומהפריפריה לא נפסלה.

"החלטת בג"ץ הבוקר היא פינאלה מוצלח למדיניות שהובלתי במשרד התרבות והספורט לצדק תרבותי, על אפם וחמתם של אלו שנמנעו מ'לכתת רגליהם' ליהודה, שומרון והפריפריה הגאוגרפית לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל. החלטת בג״ץ לפסול את התמריץ למוסדות המגיעים ליהודה ושומרון מאכזבת לאור העובדה שבמשך שנים תושבי יהודה ושומרון הודרו ונמנעו מהם תקציבים".

עו"ד דן יקיר אמר: "בחמש השנים האחרונות עמדה האגודה לזכויות האזרח על המשמר ובלמה שוב ושוב ניסיונות של שרת התרבות להטיל צנזורה על מוסדות תרבות שלא התיישרו בהתאם לאידאולוגיה של השלטון ולפגוע במימון שלהם. פסה"ד העקרוני והחשוב של בג"ץ קובע שאין בסיס לטענה של השרה רגב כאילו מתן בונוס למוסדות תרבות שמופיעים בהתנחלויות בא לשרת "פריפריה חברתית".

"עוד קבע בג"ץ שמתן הבונוס פוגע בחופש הביטוי האמנותי ובעיקרון "שדורש כי הממשלה או שריה לא ינסו לבצר באמצעות "חופש המימון", במישרין או בעקיפין, את תפיסות הגורמים הפוליטיים המרכיבים את הממשלה ולהבטיח את המשך שלטונם". זהו אקורד סיום ראוי וחשוב לכהונתה של שרת התרבות היוצאת. אנחנו מקווים ששר התרבות הנכנס ידאג לא רק לשיקום הכלכלי של מוסדות התרבות אלא גם לשיקום החירות האמנותית שלהם".