לאחר שאישרה את פתיחת המסעדות, האטרקציות השונות בסופי השבוע וחדרי הכושר ביום ראשון, ועדת הקורונה בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון התכנסה היום (שני) על מנת למצוא מתווה שיסייע לענף התרבות לחזור למסלול העבודה בצל נגיף הקורונה. בסיום הדיון הציבה יו"ר הוועדה אולטימטום לממשלה, ודרשה כי עד יום שני הקרוב יגובש מתווה שיובא לאישור.

שאשא ביטון אמרה בפתח דבריה בדיון כי "בתקופות הכי קשות בקריית שמונה, בזמן מלחמות, קטיושות והשינה בממ״ד, זכורים לי האמנים שהגיעו לשמח אותנו. האמנים היו אומרים שהם חייבים להיות שם כדי לשמור על הרוח של האזרחים. גם היום אנחנו נמצאים במלחמה מאוד קשה ומורכבת מול נגיף שאנחנו עוד לומדים אותו, ואני רוצה לומר שגם במלחמה הזו אנו צריכים לראות כיצד אנחנו נותנים קצת לנפש ולנשמה הישראלית. זה מה שנעשה כאן, ננסה למצוא את הדרך להחזיר את הענף לפעילות".

מטעם האומנים השתתפה בדיון מנכ"לית תיאטרון בית ליסין ציפי פינס, שאמרה: "האדמה רועדת, אנחנו יושבים בבית חמישה חודשים ואין תאריך יעד. הפתגם 'ההצגה חייבת להימשך' איבד משמעות. לא ייתכן שעלינו לא מדברים. מדברים על טיסות אבל לא על חזרה שלנו. האולמות הגדולים הם הנפגעים הגדולים. לא הכנסנו שקל אחד. אם זה יימשך – לא נוכל להיפתח אי פעם. עד עכשיו דיברנו יפה. אני לא רוצה להגיד שנפתח אם לא יתנו לנו, אבל זה סוג של מרד".

בסוף הדיון אמרה שאשא ביטון כי הוועדה דורשת מהממשלה שעד יום שני הקרוב יהיה מתווה לאישור. "אנחנו כחברי וועדה מתחייבים כולנו לאשר את המתווה הזה כדי שהענף יוכל לקבל בחזרה את החמצן שלו. אנחנו לא נפסיק לזעוק את זעקת עולם התרבות עד שיהיה מתווה. אין שום עדות לפגיעה של ענף התרבות בבריאות הציבור! אנחנו נעזור למשרד התרבות מול מי שצריך. אפשר לייצר מתווה שלא יפגע כהוא זה בניסיון שלנו למגר את התפשטות הנגיף", אמרה יו"ר הוועדה.