בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הנושים לתיאטרון הלאומי הבימה והוא לא ייסגר. זה היה פסק דינו האחרון של הנשיא היוצא של בית המשפט, השופט איתן אורנשטיין. על פי החלטתו, התיאטרון יופעל כעת על ידי עיריית תל אביב יפו באמצעות תאגיד עירוני חדש. חובותיו של התיאטרון נאמדים בכמאה מיליון שקלים. 

הדרך לאישור הסדר הנושים נסללה לאחר שכמה מתנגדים לו חזרו בהם מתוך הבנה שעננה אמיתית של סגירה מרחפת מעל ראשו וכך הם לא יקבלו את הכסף, אך גם כך ההחלטה היום לא עברה בשקט לאחר וההסדר זכה לביקורת מצד בעלי חוב כמו גם בעלי עניין ואוהבי התיאטרון. 

אורנשטיין אמר בהקראת פסק הדין כי "התיאטרון פועל ברציפות משנת 1917, ואין זו הפעם הראשונה שנקלע לקשיים. הנאמנים עשו לילות כימים והיקף הנכסים הינו זעום ביחס לחובות. בית משפט מוסמך לאשר את ההסדר גם אם לא הושג רוב דרוש בקרב הנושים. אין זה סוד שמוסדות תרבות מתקשים לפעול ללא סיוע ממשלתי. כאשר מדובר במוסד ציבורי ישנה הצדקה בהמשך קיומו". אורנשטיין התרגש כשהקריא את פסק דינו האחרון ואמר כי "זמנה של הבימה לא תם. כולי תקווה שהבימה לא תבוא עוד בשערי בית משפט".

נעם סמל, מנכ"ל הבימה, הגיב להחלטה ואמר כי "ההצגה של הבימה שהחלה במוסקבה ב-1917 ממשיכה לדורי דורות! פסק הדין המנומק מבטא את מעמדה של הבימה כתיאטרון הלאומי של ישראל. 'הדיבוק' ו'היהודי הנצחי' וכל אלפי ההצגות שהועלו מוכיחות שההצגה של הבימה חייבת להימשך. נשיא המחוזי אורנשטיין הפך את אולם בית המשפט לתיאטרון מרתק ומלמד".

עם זאת, כאמור, יש מי שמאוכזב מהחלטת השופט. ממי פאר, מבעלי חברת פאר לוין תקשורת, שהעניק ייעוץ תקשורת לתיאטרון מסר בתגובה: "בביהמ"ש המחוזי בת''א התקבלה היום החלטה שעושה עוול קשה לשורה ארוכה של ספקים ונותני שירות, שהאמינו בהתחייבויות המדינה ובתיאטרון הלאומי שלה. חובה על כולנו לכבד כל החלטה של בית משפט, אך לזה קוראים חוסר צדק, ויידרש כאן ערעור מהדהד. הבימה חייב לחברה שלנו 515 אלף שקל. לפי הסדר הנושים שביהמ"ש אישר היום, נקבל 642 שקל לחודש למשך 10 שנים".