תקופת הקורונה הייתה אחת התקופות העמוסות בחייה המקצועיים והאישיים של קים אור אזולאי, שהספיקה לככב בשלל סדרות, להתגייס לצבא, בו היא משרתת בתיאטרון צה”ל, להצטלם לקמפיינים, לתחזק מערכת יחסים חדשה וגם לעבוד על “מקיף מילאנו”, סדרת נוער חדשה שעלתה אתמול בכאן חינוכית (ימי שני ב־20:00). “הסתכלתי על התקופה הזו באופן חיובי”, היא אומרת כעת. “נכון, אי אפשר היה לצאת מהבית, ועולם שלם עבר טראומה, אבל למדתי להסתכל על זה בצורה אופטימית. את הסגר הראשון בחרתי למנף לדברים טובים כמו להיכנס למרתון אינטנסיבי של לימודים לבגרויות. סיימתי בגרויות בממוצע 90 פלוס וזה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי. כל העומס של העבודה ירד, אז פיניתי את הראש ללימודים ותקתקתי הכל עם ציונים בלי עין הרע טובים. הכרתי את בן הזוג שלי, המשכתי לעבוד כי טלוויזיה היא תחום שהמשיך לעבוד, צילמתי בקיץ לפחות ארבע סדרות, התגייסתי ובעיקר השתדלתי לשמור על השגרה שלי”.

במהלך הקורונה נמתחה ביקורת על החגיגות של הסלבס, שלא פעם הפרו את ההנחיות. מה דעתך על הנושא?
“אני חושבת שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו, וזה שיש אנשים מוכרים שחגגו זה לא אומר שאנשים לא מוכרים לא חגגו, כולם חגגו בין אם הם מוכרים או לא. אולי יש לסלבס יותר אחריות כלפי חוץ אבל בסוף, שכל אחד יעשה מה שהוא חושב. אני אישית לא חגגתי, אלא ישבתי בבית ושמרתי על ההנחיות ברמה שאני זוכרת שניגבנו מוצרים מהסופר מרוב פחד”.

בין שלל עיסוקיה אזולאי היא גם מעצבת אופנה, שמוכרת קולקציית בגדים וכובעים בעיצובה. אולי זה מה שעזר לה להתחבר לתפקידה בסדרה “מקיף מילאנו”, העוסקת, בין היתר, במגמת אופנה בתיכון מקצועי, ובה מגלמת אזולאי את זיו, ראש מגמת האופנה. “האופנה היא המכנה המשותף הראשון והכי בולט ביני לבין זיו”, היא אומרת. “זיו היא בלוגרית שרוצה להצליח במילאנו, אז אפשר להקביל את זה אליי, לכך שאני מסתובבת בשבועות האופנה במילאנו, ויש לי מותג בגדים וכובעים משלי, אבל שתינו דומות גם באופי שלנו: אנחנו ממוקדות מטרה, מאוד בוגרות לגילנו, כנראה שלא יהיו לנו הרבה חברים מבית הספר, ורוב החברים שלנו יהיו גדולים מאיתנו. אנחנו אחראיות, מנהיגות באופי שלנו”.

28 שעות ביממה

אזולאי נולדה בספטמבר 2002 ומתגוררת בראשון לציון. לתודעה היא פרצה לראשונה דרך האינסטגרם (כיום יש לה כבר מעל 560 אלף עוקבים), ובשנת 2013, בגיל 11, העפילה לשלב הגמר בתוכנית “הבנים והבנות” בערוץ הילדים. אט־אט ביססה את מעמדה גם מחוץ לרשתות החברתיות: היא הנחתה לא מעט תוכניות ומופעים לילדים ולנוער, השתתפה בהפקות אופנה וכיכבה על המסך הקטן. ברזומה שלה תפקיד בסדרה "ככה זה" (yes), פרסומת ל־HOT עם גל גדות, ובשנה האחרונה שיחקה בסדרות "ספיידרז" (ניקלודיאון), "מחנה אבא" (yes) ו"כפולה" (yes). כמו כן, היא הפרזנטורית של FILA, וזה שלוש שנים מובילה את נבחרת השגרירים של סמסונג ישראל.

כמי שפרצה ברשתות החברתיות, איך את מצליחה לשמור על רלוונטיות?
“זה תחום שבו אתה חייב בכל פעם להמציא את עצמך מחדש, להיות רלוונטי, להבין מי עכשיו מעניין, תמיד לשמור על המוצר חם ולוהט ונכון. זה קשה, אבל לכל מקצוע יש קשיים שלו ואני אוהבת את התחום הזה”.

קים אור אזולאי (צילום: שי תמיר)
קים אור אזולאי (צילום: שי תמיר)

באיזו מידה תופסות הרשתות מקום ביום שלך?
“הרשתות החברתיות תופסות המון מקום בחיים שלי כי הן משהו קליל, כיפי ומהנה, אבל אני מנסה להרחיק ממני את המחשבה העסקית של עבודה על הגדלת מספר עוקבים ולייקים, כי אני חושבת שמה שמייחד אותי, מאז גיל 10 כשפתחתי אינסטגרם, זה להיות אותנטית ולא לחשוב על זה כעסק. נכון, היום זה בלתי ניתן להפרדה וזה חופף למקצוע שלי, אבל עדיין אני מנסה לשמור על משהו טבעי ואותנטי, ואני חושבת שאם אני מספיק רלוונטית ומעניינת - הלייקים והעוקבים יגיעו. קשה לי המחשבה של איך להגדיל ולייצר לייקים כי זה נוגד את המחשבה הראשונית של האינסטגרם”.

כמה מהתכנים שאת מעלה לרשתות מבוימים וכמה אמיתיים?
“99% מהתכנים שאני מעלה הם ספונטניים ואמיתיים. האחוז היחיד שהוא מבוים זה תמונות שאני מעלה מיום צילום של עבודה, אבל לא תראה אותי מביימת תכנים. אם אני לא במצב רוח טוב ואין לי כוח להעלות תכנים, אז גם שבוע שלם אני לא אעלה תמונה”.

איך את מצליחה לשלב בין השירות הצבאי לשלל עיסוקייך?
“הכל עניין של סדר עדיפויות וניהול זמנים נכון. אני שמה את סדר העדיפויות שלי מול העיניים: מה אני צריכה לעשות שהוא דחוף וחשוב, על מה אני יכולה לוותר, על מה אני לא מוותרת. באופי שלי אני גם רוצה תמיד לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אז אני רוצה להספיק את הכל, אבל בעיקר פועלת לפי לוח זמנים נכון. תמיד אומרים שביום של 24 שעות אני מכניסה 28 שעות. אלוהים יודע איך”.

את מרגישה שאת מתבגרת מהר מדי?
“אני יודעת שאני יותר בוגרת ביחס לבחורים ובחורות בגילי. אני לא מרגישה שזה קרה לי כל כך מהר כי כל החיים קרו לי באופן טבעי, ואני לא מרגישה שמשהו נכפה עליי והתבגרתי נגד רצוני. אני מאוד שלמה עם הבגרות שלי ומסלול החיים שבחרתי לעצמי”.

שיחקת עד כה באופן טבעי תפקידים של תיכוניסטית. מעניין אותך לעבור לתפקידים יותר בוגרים?
“כמובן, אני כבר לא תיכוניסטית בחיים האמיתיים. אני כבר חיילת, אז גם בחיים אני בשלה לעבור לצעד הבא, וגם בקריירה של המשחק אני מחכה לזה ורוצה. השנה גילמתי תלמידת תיכון בסדרה חדשה של yes בשם ‘מנגן ושר’, אבל העלילה מתמקדת בחיים הפרטיים והמשפחתיים של הדמות ובמה שהיא עוברת, וזה עוד צעד. אני מחכה בקוצר רוח לתפקיד המאתגר הבא. חשוב לי עדיין לטפח את תפקיד הנערה והתיכוניסטית כי להתבגר אני יכולה תמיד, אבל נערה אני לא אחזור להיות יותר. אנחנו לא יכולים לחזור אחורה בזמן, אז אני מנצלת את מה שיש עכשיו ומחכה לראות מה יקרה הלאה”.

את רואה את עצמך בעתיד מתמקדת במשחק או באופנה?
“חד־משמעית גם וגם. אלו לגמרי שני חלקים בי שאני לא יכולה להיפרד מהם. אני מחוברת לשניהם, ועם לוח זמנים טוב אפשר לעשות את שניהם בצורה מצוינת. אני לא אוותר על שום דבר”.

לשמור על נורמליות

בן זוגה של אזולאי הוא יפתח זיו, כדורסלן קבוצת "הפועל גלבוע גליל" בן ה־25. השניים הכירו באינסטגרם בתקופת הקורונה, ולדבריה, היא עשתה את הצעד הראשון. “אני התחלתי איתו ולא ראיתי שום הבדל של גיל”, היא מספרת. “למרות שעל הנייר אני עוד מעט בת 19, אני מאוד בוגרת בשביל לנהל שיחה גם עם אדם בן 40. אני לא חושבת שיפתח ואני אי פעם הרגשנו את הבדלי הגילים. במשפחה שלי הבדל גילים הוא נפוץ: גם בין ההורים שלי יש פער של שבע שנים, וגם בין סבא וסבתא שלי יש פער של שבע שנים. המספר שבע רודף אותנו. זה מספר מזל מושלם. אני זוכרת שבהתחלה יפתח קצת נרתע מזה שהייתי בת 17 ושמונה חודשים, אבל מהר מאוד זה עבר לו כשהוא הכיר אותי, וזה יצא לטובה”.

יפתח זיו (צילום: אודי ציטיאט)
יפתח זיו (צילום: אודי ציטיאט)

הסדרה “ספיידרז”, שמשלבת יסודות של ריגול ואקשן, ובה משחקת כאמור אזולאי, משודרת ברחבי העולם. לדברי אזולאי, ההדים הבינלאומיים שהיא מייצרת מעוררים אצלה תיאבון לקריירה בחו”ל. “בקיץ נצלם עונה שלישית ורביעית”, היא מספרת. “זו סדרה בשיתוף פעולה של ניקלודיאון העולמי ו'ענני תקשורת', שהופצה ב־170 מדינות ברחבי העולם בגרסה מדובבת. אני מקבלת תגובות מכל העולם בלי סוף - מבולגריה, ממרוקו, ממקסיקו ומברזיל. לאחרונה התראיינו לעיתון פופולרי במקסיקו על הסדרה. אז ברור שהעיניים והחלום תמיד בצבע בינלאומי, אבל כל דבר בעתו, וכשזה יגיע - זה יגיע”.

איך את מצליחה להישאר עם ראש על הכתפיים בתוך ההצלחה?
“המשפחה שלי היא באמת אחד הדברים הכי מאזנים ומייצבים שיש. ההורים שלי הביאו אותי לעולם והכירו אותי הרבה לפני שהתפרסמתי ויכירו גם הרבה אחרי. האינטרסים שלהם טהורים ונקיים, והם תמיד פה, גם כשאני נופלת וגם כשאני מצליחה. אמא שלי היא גם המנהלת האישית שלי ומסדרת לי את כל לוח הזמנים, עוברת איתי על החוזים ומעורבת בהכל. זה עוזר לשמור על נורמליות. וכמובן גם בן הזוג שלי, כפרה עליו”.

יש חלקים שאת פחות אוהבת בפרסום?
“אולי קצת את חוסר הפרטיות והצורך הזה תמיד להמציא את עצמך מחדש, אבל זה התחום שלי ובחרתי בו ואני אוהבת אותו ב־100 האחוזים שלו. להגיד לך שאני עכשיו אתלונן על פפרצי ברחוב? לא, כי מעדיפה שיעשו לי פפרצי ושאני ארגיש רלוונטית ומעניינת מאשר שלא יהיה פפרצי בכלל”.

מה היית אומרת לנערים ונערות שרוצים להתפרסם כמוך?
“תנסו להיות אתם ואל תנסו לחקות או להיות מישהו אחר. אל תנסו להיות מישהו שאתם לא כי זה כנראה לא יעבוד. תאמינו בעצמכם ותמצאו את היתרונות שבכם. תנסו להיות ייחודיים ואל תנסו להתאים את עצמכם לאחרים. קחו הכל באיזי ואל תרדפו אחרי ההצלחה, אלא פשוט תעבדו קשה והכל יבוא בטבעיות”.

מה היעד הבא שהיית רוצה לכבוש?
“היעד הבא הוא להשלים את המעבר מכוכבת נוער לשחקנית של תפקידים יותר מאתגרים פה ובעולם. הייתי רוצה להיות מישהי שפונה לכל טווח הגילים, מ־0 עד 100, ולהראות צדדים אחרים שבי. זה חלום ושאיפה, וזה בעזרת השם יבוא”.