במאי התיאטרון עמרי ניצן הלך לעולמו בגיל 71 בתל אביב - כך נודע הבוקר (שבת). ניצן שימש במשך השנים בין היתר גם כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, התיאטרון הקאמרי ופסטיבל ישראל.

בין היתר ביים ניצן הצגות רבות של וויליאם שייקספיר, כמו גם הצגות מצליחות נוספות כ"מעגל הגיר הקווקזי" ו"משרתם של שני אדונים". נעם סמל, שעבד לצידו בתיאטרון הקאמרי במשך שנים ארוכות, אמר כי "35 שנות זוגיות מקצועית בינינו הלכה הבוקר לעולמה בטרם עת".

ביום שני אמור היה לתהחיל ניצן חזרות להצגה "הרטיטי את לבי" מאת חנוך לוין בבימויו בהבימה. תחת זאת, בשני בבוקר יוצא ארונו באולם רובינא בתיאטרון, ובהמשך היום תיערך הלוויתו.

עמרי ניצן  (צילום: אורן יזרעאל)
עמרי ניצן (צילום: אורן יזרעאל)

ניצן נולד בתל אביב בשנת 1950, ושירת בלהקת פיקוד מרכז. לאחר מכן למד תיאטרון בלונדון, ובשנות ה-70 החל להשתלב בעולם התיאטרון הישראלי. 

בין 1985–1990 כיהן כמנהל האמנותי של תיאטרון הבימה, ובין 1991–1993 כיהן כמנהל האמנותי של פסטיבל ישראל בירושלים. מאז 1993 ועד 2019 כיהן כמנהל האמנותי של התיאטרון הקאמרי וכבמאי הבית של התיאטרון.

ניצן זכה ארבע פעמים בפרס "כינור דוד". בשנת 2000 זכה בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה כ"איש התיאטרון של השנה". ב-1997 נבחר כ"איש השנה בתיאטרון" מטעם "מעריב". בשנת 2012 זכה בפרס התיאטרון הישראלי לבמאי הטוב ביותר על בימוי ההצגה "קברט" בקאמרי.