רבקה מיכאלי סופגת אש בעקבות השתתפותה בערב הזיכרון האלטרנטיבי. השחקנית והמגישה סיפרה על ההשתתפות באירוע הישראלי-פלסטיני במסגרת התוכנית "שש עם" ב'קשת 12', ועוררה את חמתו של פעיל הימין יואב אליאסי, 'הצל'.

"למה את משתתפת ביום הזיכרון למחבלים?", כתב אליאסי ביום חמישי האחרון. "את באמת שואלת? כי גם אנחנו רוצים להבין למה את משתתפת באירוע של ביזוי זיכרון לוחמינו שהקריבו את חייהם עבורך, ואת ברוב חוצפתך שמה אותם באותה קטגוריה כמו מחבלים רוצחי ילדים שמנסים להשמיד אותנו? אז באמת למה את משתתפת באירוע שרק בא להכאיב ולשים מלח על הפצעים המדממים? רק החודש קברנו 14 אחים שלנו. 

"אז בואי אני אגיד לך למה, כי את וחברייך לברנז'ה השמאלנית אנשים זחוחים חולים ומנותקים מלאי שנאה עצמית במסווה של נאורות שיושבים להם במגדל השן, ובטוחים שהכל סובב סביבם ושהעולם הוא שחור ולבן. את מנסה למצוא היגיון בשנאה אנטישמי קלאסית ובמחשבה גזענית ומתנשאת שהאויב לא מספיק חכם להבין מה שהוא עושה ואנחנו החכמים והנאורים שצריכים להכיל כי אנחנו 'טובים יותר'. זה למה.

"ולמי שלא יודע אני אזכיר מי את", הוסיף הצל, "בכירה בבצלם, מעריצה של שוברים שתיקה שהפגנת עם דגלי אשף בכיכר רבין. את שקראת לקחת בכוח את שלטון מהימין, מקווה שלא שכחתי כלום. ונכון, את שחקנית מעולה, אבל אדם רע וממורמר שמיישר קו עם גדולים שונאיו ואויביו מכאיבה למשפחות שכולות, גורמת לנזק למדינה וכל קריירת המשחק שלך וההישגים שווים לקליפת השום. תעשי עם עצמך חשבון נפש ותתביישי. אני משתמש במילים יפות רק בגלל ממרום גילך. מה השלב הבא תשתתפי ביום הזיכרון המשותף לקורבנות השואה והנאצים?".

תומכים של אליאסי הגיבו בימים האחרונים וכינור את השחקנית "בוגדת", "עוכרת ישראל" ו"זיקנתה מביישת את נעוריה".

מתנועת "לוחמים לשלום", שמארגנת את ערב הזיכרון האלטרנטיבי נמסר: ״תנועת לוחמים לשלום גאה מאד ברבקה מיכאלי ובכל האמניות והאמנים המתייצבים מדי שנה לצד טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ומצטרפים למסר שלנו: לראות בכל אבדן - אבדן, ובכל אדם - אדם. אנו מצטערים שמסר כל כך פשוט וברור גובה מהם ומכולנו מחיר ציבורי גבוה. כולנו שותפים לתקווה שהמסר של סיום האיבה באזורנו יהיה מסר מאחד ולא מפלג, ושהשלום - כשיגיע - יהיה ההנצחה הראויה ביותר של כל אהובינו שאבדו".

ח״כ גבי לסקי (מרצ) הגיבה להתקפה ברשת נגד מיכאלי: ״הניסיון הבריוני להלך אימים על אנשי תרבות ורוח ושוב לנגח באמצעותם משפחות שכולות לקראת ערב יום הזיכרון הוא שילוב של הסתה וסתימת פיות. רבקה מיכאלי - אנחנו מאחורייך״.