בשנת 1994, כשאלבומה הראשון של איגי וקסמן, אז בת 22, הוקלט בהפקתו המוזיקלית של האקס חמי רודנר, עתי שולברג היה בן 12 וצפה ב”צבי הנינג’ה”. כעבור 16 שנה הם התאהבו ונישאו, אבל אז הגיע המשבר הגדול. דווקא כשהכל כבר היה נראה אבוד, הם קיבלו הצעה מתוכנית הריאליטי “זוג מנצח VIP”, שבה חשפו את מערכת היחסים ביניהם לעיני כל עם ישראל, וכנגד כל הסיכויים הצליחו לשקם אותה.

איגי ועתי בזוג המנצח VIP (צילום: צילום מסך)
איגי ועתי בזוג המנצח VIP (צילום: צילום מסך)

הניסיון האישי שלהם הוא שגרם להם ליזום את המופע־הרצאה “(לפעמים) זוג מנצח – הריאליטי של החיים בזוגיות” (5 בנובמבר, 21:00 בטוקהאוס בתל אביב), המשלב את סיפור הזוגיות שלהם, המשבר, טיפים וגם שירים.

“בגדול ההרצאה משעממת ולא מומלצת”, פותח שולברג את הראיון בהומור. “אבל האמת היא שאיגי ואני 11 שנה ביחד, ואני חושב שעברנו כמה תקופות חיים במהלך הזמן הזה. נפגשנו בשלב מעניין בחיים שלנו, ויש לנו סיפור, אפילו עם טוויסט הוליוודי כזה, כי עברנו משבר גדול והצלחנו להתעלות מעליו בזכות התוכנית 'זוג מנצח', זו הזיה שאני אומר את זה, אבל אנחנו פשוט לקחנו עשר שנים וצמצמנו אותן להרצאה בצורה שאנחנו מאמינים שתיתן המון לאנשים אחרים - אנשים שנמצאים במשבר או היו במשבר ובכלל. זו הרצאה מצחיקה מאוד. לאיגי ולי יש אינטראקציה ייחודית לנו, אנחנו מאוד שונים”.

“זה די נכון מה שעתי אמר, זו הרצאה באמת מצחיקה וגם יש בסוף קלוז’ר יפה, וכל זוג שהיה בשחיקה יכול להזדהות עם ההרצאה ועם הכלים שאנחנו נותנים”, אומרת וקסמן. “זה לא שאנחנו גורואים או מתיימרים להיות, אלא אנחנו מדברים רק מהניסיון שלנו, אבל זו הרצאה כיפית וכיף להיות בה”.

איך ההרגשה לשתף פעולה יחד על הבמה?
וקסמן: “אני אוהבת להיות מול קהל, זה טבעי לי, וגם לעתי יש את זה בדם, אז זה די כיף. האמת שעתי הוא די הבוס בהרצאה, הוא זוכר את כל הטקסטים בעל פה אז הוא המוביל. אני הנשרכת, אבל יש לי את ההבלחות השוות שלי, ואני שרה שירים אז כיף לי”.
שולברג: “אפשר לחשוב שאיגי שוחה בסיטואציה. מה זה לא מאתגר? בטח שזה מאתגר. היא יכולה להגיד עד מחר שזה בא טבעי אבל זה לא טבעי בכלל. הסיטואציה היא שאנחנו מדברים על הזוגיות שלנו ומביאים את עצמנו. אני לא מדבר על מתמטיקה או על העצמה, אלא יש פה משהו שהוא אישי, טעון. גם עד שהגענו למצב של ההרצאה היו חודשים של בנייה. זה משהו מאוד מאתגר, אבל אתה מוציא ממנו כל כך הרבה, ואתה דש בדברים ומנסה להבין סיטואציות וסיפורים. המפגש עם הקהל יוצר משהו אחר כי האנשים שאתה פוגש הם שונים. מבחינתי הריאקציה הזו מדהימה”.

שירי אירוויזיון

וקסמן, 50, נחשבת לאחת מזמרות הרוק הבולטות של הניינטיז עם רשימת להיטי ענק כמו “תישא אותי לאישה”, “אין לי מה לומר לך”, “בדרך למילווקי”, “לא מחכה יותר לדוור” ו”צופה בך”. שולברג, 39, איש עסקים ותוכן, פרץ לתודעה בשנת 2010 כשהשתתף בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי “האח הגדול” והיה למודח השמיני ממנה.

“הדבר היחיד שידעתי על עתי כשרק נתקלתי בו זה שהוא היה ב’אח הגדול’, שהוא חתיך נורא ושאני רוצה דייט איתו דחוף”, אומרת וקסמן. “הוא נראה לי חמוד והייתי חייבת להכיר אותו. מי חשב שאתחתן איתו ונביא ילדים לעולם? בכל מקרה, אני זו שהתחלתי איתו ופניתי אליו דרך חברים משותפים. עתי לא ידע עליי כלום”.

“קודם כל איגי חיה בסרט”, מתייחס שולברג. “נוצר נרטיב כזה שלפיו לא הכרתי שירים שלה וכל מיני שטויות כאלה, וזה בכלל לא נכון. בגדול ידעתי שאיגי וקסמן היא זמרת, נערת רוק, ובגלל זה גם לא הבנתי מה היא רוצה ממני, כלומר ידעתי מיהי כי כשהייתי נער היא הייתה כוכבת רוק, אבל מהר מאוד הבנתי שהיא מתחילה איתי. נפגשנו בפעם הראשונה בהופעה של משינה, וכבר אז היה הקליק הראשון בינינו”.

השניים הכירו בסוף 2010 ובשנת 2012 התחתנו. “זו הייתה תקופה מעניינת כי אני בדיוק יצאתי מבית ‘האח הגדול’, ואיגי כמובן הייתה עם הקריירה, ופתאום כל התקשורת עטה עלינו, אנשים התחילו לדבר על פער הגילים בינינו, אבל מהר מאוד התמקדנו במשפחה והגענו לסוג של איזון בנושא”, אומר שולברג.

עדיין מציק לכם שמדברים איתכם על פער הגילים של כמעט 11 שנים ביניכם?
וקסמן: “זה אף פעם לא הטריד אותנו, וזה היופי בזה, כי זה בעיקר הטריד אחרים. יש פעם בשנה שמתקשרים אלינו מכל תוכניות הבוקר בשביל להתראיין, יש איזה יום בשם ‘יום פערי הגילים’ או משהו כזה. יש איזו תפיסה שגויה שאומרת שכשגבר יוצא עם אישה צעירה ממנו, זה בסדר, אבל כשאישה יוצאת עם גבר צעיר – זה מגוחך. אז אנחנו ממש לא מתעסקים בזה, אבל עדיין מקבלים תגובות כמו ‘איזה יופי שהוא צעיר ממך’".
שולברג: “אני מרגיש מספיק זקן כדי לא להיות צעיר מדי”.
וקסמן: “הוא עדיין המבוגר האחראי בבית ואני הילדה האינפנטילית, אז זה עובד מצוין”.

איגי, השנה החלפת קידומת. איך התמודדת עם גיל 50?
וקסמן: “די רגיל. המשבר הגדול הוא יותר לכיוון גיל 30 או 40. גיל 50 זו השלמה עם המציאות ושחרור. אין מה לעשות, אני אינפנטילית, אני מי שאני. זה נשמע קלישאתי ובנאלי, אבל גיל הוא באמת רק מספר. אני לא מרגישה בת 50 בשום פנים ואופן אבל זה נתון. אני לא נלחמת בזה וזה לא כל כך מעסיק אותי”.

מה סוג הבילוי הזוגי המועדף עליכם?
וקסמן: “אני מאוד אוהבת מסעדות, לנסוע לחופשות עם הילדים וגם לרבוץ בבית ולראות סדרות”.
שולברג: “יש לנו גם חברים שמגיעים לבקר באופן קבוע, אז לפעמים אנחנו מעבירים לילה שלם כשאיגי שרה בקריוקי שירי אירוויזיון משנות ה־60”.

עד כמה אתם דומים באופי?
וקסמן: “לדעתי אנחנו גם מאוד דומים וגם מאוד שונים. שנינו פרפקציוניסטים. אני אדם אחראי, קפדני ומדויק בפרטים, ממש לוח שנה מהלך, ועתי יותר פרי ספיריט, זורק כביסה לרצפה. גבר נשוי, נו”.
עתי: “זה מה שיש לך לומר? אני אחדד. איגי מתרכזת בברגים ובפרטים לא נכונים, אם נקרא לזה ככה. היא יכולה להיתקע חצי יום על דברים קטנים שהם לא בסדר העדיפויות שלי. אני רואה יותר רחב, והיא מתעכבת ונתפסת על כל פרט קטן. אני אוהב זרימה ואימפולסיביות. איגי אוהבת לתכנן כל צעד ושעל”.

לפני עשור נולדה בתם לילי. בשנת 2016 נולד בנם אורי. “הילדים מקבלים את המקצוע שלנו בצורה נורמטיבית לחלוטין, והם ילדים רגילים לגמרי ומבסוטים בחלקם”, אומרת וקסמן. “זה החיים שלהם וכך הם גדלו”, מוסיף שולברג.

איזה סוג של הורים אתם?
וקסמן: “פעם הייתי אמא יותר חרדתית, והיום אנחנו יותר משחררים. עתי יותר אימפולסיבי וזורם ממני, הוא פתאום יכול לקחת אותם אחרי בית ספר לשוט בנחל. אני פחות הטיפוס הזה”.
שולברג: “בדיוק מה שאיגי אמרה”.

התגברנו והסתדרנו

ב־2021, כאמור, השתתפו השניים בעונתה השלישית של תוכנית הריאליטי “זוג מנצח VIP”, שבה הגיעו למקום השני. “ניגשנו לתוכנית בחוסר ודאות וזה היה מאוד מלחיץ”, מספר שולברג. “כשאתה הולך לבדך לתוכנית ריאליטי, אז יש לך מערכות הגנה, ואתה יכול להסתדר עם זה, אבל כשאתה מגיע עם בת זוג, אז אתה אחראי כל הזמן לעוד בן אדם, ויש אינטראקציות אחרות שתלויות גם באופי של בת הזוג. כשאתה ניגש לעסוק בנושא כל כך פרטי כמו זוגיות, זה מלחיץ ולא פשוט”.
“אבל התגברנו והסתדרנו”, מוסיפה וקסמן.

עד כמה אתם מחוברים לתעשיית הסלבס כיום?
וקסמן: “אנחנו הולכים לפעמים להשקות, בעיקר של חברים שלנו, אנשים שבא לנו להרים להם, אבל כבר ממש לא הולכים לכל דבר. אין כבר כוח. אנחנו צריכים להיות יותר פעילים באינסטגרם. עתי יותר פעיל ואני פחות. אני צריכה להגדיל את הפעילות שלי שם”.
שולברג: “זה גם עניין של זמן. אנחנו צריכים בייביסיטר לכל השקה. בסופו של דבר אתה צריך לבחור מה חשוב לך יותר ויש סדר עדיפויות בחיים”.